Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst]Fast ip adresse - hjelp! - Portforwarding osv....

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

VNC er omtrent det samme som eksternt skrivebord, men en løsning som fungerer på alle plattformer, dvs du kan "logge deg på" Linux, Mac, Windows, FreeBSD på enhver maskin som har en VNC-server installert uansett OS på klienten.

Du kan lese mer om VNC på TightVNC sine sider.. Informasjon om hva VNC er finner du på Wikipedia

Kan være litt arbeid å sette det opp, men det funker greitt. Jeg bruker det blant annet for å styre HTPC-en min, men av sikkerhetsgrunner bruker jeg det ikke til å styre *nix serverene mine. Der bruker jeg NoMachine NX, som mer kan sammelignes med terminalserverløsninger. Serveren her kan dessverre ikke kjøre på Windows.

Lenke til kommentar
VNC er omtrent det samme som eksternt skrivebord, men en løsning som fungerer på alle plattformer, dvs du kan "logge deg på" Linux, Mac, Windows, FreeBSD på enhver maskin som har en VNC-server installert uansett OS på klienten.

Du kan lese mer om VNC på TightVNC sine sider.. Informasjon om hva VNC er finner du på Wikipedia

Kan være litt arbeid å sette det opp, men det funker greitt. Jeg bruker det blant annet for å styre HTPC-en min, men av sikkerhetsgrunner bruker jeg det ikke til å styre *nix serverene mine. Der bruker jeg NoMachine NX, som mer kan sammelignes med terminalserverløsninger. Serveren her kan dessverre ikke kjøre på Windows.

EDIT:

Ok, takk;)

EDIT 2:

Så tror jeg merker denne tråden som løst, vil bare takke alle som har bidratt, enten med å bruke 10minutter på å lese gjennom problemstillingen i 1 post, og en stor takk til de som har hjulpet meg med råd / veiledning gjennom guiden i form av innlegg og kommentarer...

Endret av Datasmurfen.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...