Bolson Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du er på feil plass. Les det som står i linken jeg gav deg. Du kan ikke gjøre feil om du følger beskrivelsen der. Bildet skulle beskrive nok. Der du er nå bør du ikke røre noe. Husk at du må endre oppsettet på Linksysen din etterpå, slik at du legger inn korrekte opplysninger der. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvorfor ikke heller bytte til Telenor sitt nye modem? Den har innbygget trådløst nettverk, og er mye lettere å administrere. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvorfor ikke heller bytte til Telenor sitt nye modem?Den har innbygget trådløst nettverk, og er mye lettere å administrere. Når man først har satt Topcom ruteren i brigded mode er det ikke mer å administrere. Og personlig vil jeg heller ha en skikkelig Linksys eller av de bedre D-linkene, enn den halvdårlige alt i ett løsningen til Telenor. Personlig har jeg kjørt brigded rutermodem i over 6 år, og etter initialoppsettet har jeg ikke vært inne i oppsettet av de en eneste gang. Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Bruker selv en Linksys router, og Telenor-modem i bridged mode, men Telenor-modemet er mer enn godt nok for "mannen i gata", og også enklere å sette opp/administrere. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 etter på jeg følgte guiden i topcom klikka hele nettet, sitter på mob nå. Va må jeg legge inn i linksys for at det skal virke? Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Bruker selv en Linksys router, og Telenor-modem i bridged mode, men Telenor-modemet er mer enn godt nok for "mannen i gata", og også enklere å sette opp/administrere. Er det så mye enklere når man skal til med port-forwarding etc. I tillegg må man jo betale minst kr 799 for alt i et løsningen, man kan nemlig ikke bytte det gratis. Når man da har det nødvendige, betaler man ikke 799 kr for en nedgradering. @Datsmurfen. Du må logge deg inn på Linksysen og sette opp tilkoblingen til WAN. Du finner det under valget Setup. Du skal trolig bruke PPPoE, i og med at du har et gammelt rutermodem. Men det kan være at det er endret til Obtain an IP auto. Bruker du PPPoE må du også skrive inn brukernavnet ditt hos Telenor, er vel [email protected] og passord. Grunnen til at du mista nettet er at når du endret til brigded mode forsvant opplogginga mot Telenor. Du må sette den opp på nytt i Linksysen. Du skal kunne logge deg på modem i brigded modus, ip-adressen er i den tidligere linken, slik at du eventuelt kan stille det tilbake.. Har du problemer er det også en resetswitch på Topcom rutermodem, da skal du få tilbake opprinnelige innstillinger. Endret 15. april 2009 av Bolson Lenke til kommentar
NoTrace Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg betalte ikke en dritt for å bytte fra gammelt til et nytt Telenor-modem i alle fall... Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Da var jeg i dette øyeblikket på nett.. Takk bolson! EDIT:: Etter å ha sjekket port nummer ved hjelp av: http://www.canyouseeme.org/ Fremkommer det at portnummer: 3389... Error: I could not see your service on 85.167.250.175 on port (3389) Reason: Connection timed out Background Most residential ISP's block ports to combat viruses and spam. The most commonly blocked ports are port 80 and port 25. Port 80 is the default port for http traffic. With blocked port 80 you will need to run your web server on a non-standard port in conjunction with a port 80/web redirect from No-IP.com. Port 25 is the default port for sending and receiving mail. ISPs block this port to reduce the amount of spam generated by worms on infected machines within their network. If you need to send legitimate email and your ISP blocks port 25. Consider the solutions from No-IP.com. Open Port Check tool is a free tool provided by No-IP.com. If you are having problems with your ISP blocking ports including port 25 and port 80, No-IP has a solution. Endret 16. april 2009 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
World Of Warcraft Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Jeg har fått det til her nå, men port 3389 er vist blokka på jobben :S Funker RDP internt hos deg? Endret 16. april 2009 av World Of Warcraft Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) skal sjekke når jeg kommer hjem fra skolen... EDIT::: Nei, det funker ikke!!! Endret 16. april 2009 av Datasmurfen. Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Har du i heletatt aktivert Ëksternt skrivebord? Sjekk innstillingene på Systemegenskaper på fanen 'Ekstern'. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Etter det jeg kan se.. Har jeg gjort det Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Nå har jeg lagt til port nummert 3389 som unntak i windows brannmuren, og kjørte en ny test. Da fremmkommer det at: Success: I can see your service on 85.167.250.175 on port (3389) Your ISP is not blocking port 3389 Noen som kan teste på eksternt skrivebord på: datasmurfen.dynalias.net Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Med datasmurfen.dynalias.net får jeg en feilmelding etter en stund, "Can not connect... contact the owner ... " Dersom jeg bruker IP: 85.167.250.175 får jeg ingen feilmelding, men kommer bare tilbake til "tilkoblingsboksen" etter en liten stund. PS: datasmurfen.dynalias.net peker mot 85.167.248.32 så det ser ut til at DNS ikke er i sync. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Om du prøver nå på datasmurfen.dynalias.net ? Lenke til kommentar
kurtiaakre Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Ser ut som om du har en "home" versjon av Vista, siden du mangler valg for Remote Desktop (heter vel noe sånt som Eksternt Skrivebord i norsk versjon). Du har bare Fjernhjelp, som må initieres fra maskinen som skal kobles til. Det at du ikke får åpnet Remote Desktop fra lokalnettet tyder også på det samme. For å få Remote Desktop må en ha Business eller Ultimate. Det vil si, en finner en del lenker anngående å få det til i Home også hvis en søker med Google. -Kurt Endret 17. april 2009 av kurtiaakre Lenke til kommentar
democomputer Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 (endret) Ser ut som om du har en "home" versjon av Vista, siden du mangler valg for Remote Desktop (heter vel noe sånt som Eksternt Skrivebord i norsk versjon). Du har bare Fjernhjelp, som må initieres fra maskinen som skal kobles til. Det at du ikke får åpnet Remote Desktop fra lokalnettet tyder også på det samme. For å få Remote Desktop må en ha Business eller Ultimate. Det vil si, en finner en del lenker anngående å få det til i Home også hvis en søker med Google. -Kurt Det stemmer dessverre at rdp ikke er tilgjengelig på visat home. Hvis du kun er ute etter fjernstyring av pcen kan jeg anbefale logmein. Jeg sluttet å bruke rdp etter jeg oppdaget logmein, du trenger ikke holde styr på ip-adresser heller, og bruker du firefox som nettleser finnes det en plugin som gjør det hele ganske så lekkert. Endret 17. april 2009 av democomputer Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Ja, det var som bare det... Men jeg har programmet eksternt skrivebord iallefall:p Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Ja, det var som bare det... Men jeg har programmet eksternt skrivebord iallefall:p Du kan eventuelt sette opp VNC (da helst som tunneled) for å få tilgang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå