Gå til innhold

Når kommer BBA ATI Radeon 9800 Pro?

Pep

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hørte med Multioom, og det er ikke ett BBA kort de får inn. Ser ikke ut som en eneste webshop har 9800 Pro BBA inne eller har bekreftet dato på når det kommer. Hmm..forferdelig lang tid dette tar da.. :(

Lenke til kommentar

I utgangspunktet er BBA kort beregnet for det Nord-Amerikanske markedet, mens det er partnerne til ATI som lager kortene for resten av verden. Så om noen shop'er har BBA kort er de antakelig importert via uoffisielle kanaler...

Slik var det iallefall, har ATI endret denne "praksisen"?

Lenke til kommentar

:wink: Hercules og Sapphire skal være bra det. Og jeg går nok for det om det ikke dukker opp noe BBA....

Men nå ser det ikke ut til at noen webshop har 9800 Pro på lager i det hele tatt... Ting tar tid her på berget :(

Lenke til kommentar
Er nok minst like bra kvalitet på hercules og sapphire kortene :D

Joa, men hvis du kjøper BBA kort, så får du liksom "The Real Deal". De som har produsert VPU'n og PCB'en med komponenter osv...

Men så igjen er det folk som sier at Sapphire produserer for ATi...

Vansklig å vite egentlig, men jeg går for BBA kort hvis jeg skal kjøpe noe nytt skjermkort (Ja, fanATic :p). Da får jeg liksom ATi Multimedia Center med DVD player osv, istedenfor tragiske PowerDVD eller hva annet det heter... (Personlig mening, men hvorfor bruke PowerDVD når ATi's DVD Player er laget FOR Rage Theatre chippene?(Husker ikke om det var Rage Theatre som ble brukt på R300/R350))

Pluss at eska er såååååå mye kulere fra ATi ;)

(Ja det teller, derfor jeg leita meg ihjel etter BBA Radeon8500 128MB Retail)

Lenke til kommentar

Helt enig!BBA er helt klart "the real thing" :wink: Får bare håpe det dukker opp noe snart... Quad skulle få, men hadde ikke anelse på når..

Har kvitta meg med 9700 Pro alt, og det er utroooolig kjiper'n med Geforce 3'en jeg sitter med nå :lol:

Lenke til kommentar
Dessuten produserer ikke Hercules eller noen andre sine "egne" VPU'er.

Tror det var meg du siktet til der... Jo, ATi lager jo Radeon serien med GPU'er/VPU'er, og da vil jeg heller ha et kort fra de som lager selveste chippen som tar seg av renderinga, enn et annet firma; fordi de av alle burde vite PCB layouts osv for å få maks ytelse?

Det er sant at det er veldig liten forskjell mellom de forskjellige produsentene, men det har også noe å si på hva slags kvalitet på kondensatorer, brikker osv. ATi har bruker som regel meget gode brikker (Ivaffal RAM brikker) på sine kort. Hercules hadde jo bl.a klart å fjerne en DAC fra Radeon8500 serien sin (De første korta, har hørt noe om at de siste var det enda en DAC på), Sapphire hadde kort av Radeon8500 serien som var klokka til 200/166, uten at det sto noe sted (Standard er 275/275, LE = 250/250, LELE = 230/230). Noen kjører med async. clocks, noe Radeon kan gjøre, men det kjører best med sync. clocks.

Lenke til kommentar
Har kvitta meg med 9700 Pro alt, og det er utroooolig kjiper'n med Geforce 3'en jeg sitter med nå :lol:

Hva var galt med 9700pro da? Er du bare rik og må ha det siste og beste eller var det andre problemer som gjorde det? Vurderer nemlig selv et 9700pro, sitter på et GF3.... :roll:

Lenke til kommentar

jeg har tenkt å kjøpe meg radeon 9800 pro 256 DDR II men når kommer kortet i det heletatt ut ja sommern hehe... men! noen som vet om sider der jeg kan bestille akuratt nå (trenger over hodet ikke å være norsk!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...