el_scorcho Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 <?php <br><h1>Legg inn nytt medlem</h1><br> <form method= "post" action="process.php" >Navn<br> <input type= 'text' name= <'medlemsnr' > <br>Medlemsnr<br> <input type= 'text' name= <'fornavn' > <br>Fornavn<br> <input type= 'text' name= <'etternavn' > <br> Etternavn<br> <br><br> <input type= 'submit' value= 'Lagre' disabled="disabled"> </form> ?> Dette er min enkle php-kode for en form som skal legge inn i en database. Her får jeg feilmeldingen: Parse error: syntax error, unexpected '<' in xxx.xxx.xxx\medlem.php on line 31 Linje nr 31 er: <br><h1>Legg inn nytt medlem</h1><br> Når jeg kommenterer bort hele linje 31 så får jeg samme feilen, bare med linje 32. Dette har virket på en tidligere site, men det er ca 4 år siden jeg kodet den så... Uansett, på forhånd takk for tips. Lenke til kommentar
Jonas Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Du kan ikke skrive HTML direkte mellom PHP-tags og derfor får du syntax-error. <br><h1>Legg inn nytt medlem</h1><br> <form method="post" action="process.php" >Navn<br> <input type="text" name="<?= $medlemsnr; ?>" /> <br>Medlemsnr<br> <input type="text" name="<?= $fornavn; ?>" /> <br>Fornavn<br> <input type="text" name="<?= $etternavn; ?>" /> <br> Etternavn<br> <br><br> <input type="submit" value="Lagre" disabled="disabled"> </form> Lenke til kommentar
el_scorcho Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Supert, tusen takk for utrolig raskt svar. jeg var helt sikker på at dette virket tidligere...menmen, dette førte jo til et annet problem: Fant feilen jeg postet her.. tusen takk Endret 15. april 2009 av el_scorcho Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå