Gå til innhold

42`flatskjerm til ca. 5000,-, best å kjøpe ny eller brukt?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en ekstra-TV som ikke skal koste noe særlig mer enn ca. 5000,-. Primært ute etter LCD da den vil bli mest brukt til spill.

Så spørsmålet er; får man mest tv for pengene ved å kjøpe en brukt som er 2-3 år gammel og som ny kostet ca 12-18 000,- eller har utviklingen vært slik de siste par årene at det er like greit å kjøpe en ny til ca. 5000,-.

Og er det sånn at min. oppløsing bør være 1366x768 eller kan det være greit bilde også på skjermer med lavere oppløsning? Ser at de rimeligste ofte har 1024x768, men vet ikke hvor stor forskjell det er for det blotte øyet.

Jeg innbiller meg at nye flatskjermer som selges til denne prisen ikke er rare greiene, men mulig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får ikke så mye tv for 5000 så lenge du skal opp i 42" og aller helst Full HD.

Om det lønner seg å kjøpe brukt kommer ann på hva du kan få tak i, men jeg vil tro at du kan få tak i 2007 modeller til den prisen. Hvis det er tilfelle så kan du se etter Samsung M87 eller Sony's KDL D3000.

Når det gjelder Full HD vs HD-Ready så vil du ikke se videre forskjell på dette så lenge skjermen er under 50" og du sitter ved vanlig sitteavstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...