Athelas Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Gikk nylig til innkjøp av et Canon HF200 HD-kamera, og er så langt fornøyd med det. Jeg synes imidlertid det kommer litt til kort når jeg skal begynne å legge over på PC. Filene heter .cpi og .mts, og har ikke noen logisk mappestruktur på minnekortet etter det jeg kan se. Programvaren som fulgte med kameraet suger baller og jeg vil helst ha et enklere/bedre alternativ, både til å overføre filene til PC, konvertere filene til et mer tilgjengelig filformat, samt et alternativ til å redigere filmene med. Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen oppdaterte poster på dette. Lenke til kommentar
Athelas Skrevet 19. april 2009 Forfatter Del Skrevet 19. april 2009 Gikk nylig til innkjøp av et Canon HF200 HD-kamera, og er så langt fornøyd med det. Jeg synes imidlertid det kommer litt til kort når jeg skal begynne å legge over på PC. Filene heter .cpi og .mts, og har ikke noen logisk mappestruktur på minnekortet etter det jeg kan se. Programvaren som fulgte med kameraet suger baller og jeg vil helst ha et enklere/bedre alternativ, både til å overføre filene til PC, konvertere filene til et mer tilgjengelig filformat, samt et alternativ til å redigere filmene med. Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noen oppdaterte poster på dette. Noen som har innspill her? Lenke til kommentar
kniggit Skrevet 24. april 2009 Del Skrevet 24. april 2009 hei! Har nettop kjøpt et hf100 selv, og kan anbefale sony vegas pro. verdt pengene! dette programmet støtter avchd redigering. det tar litt tid å sette seg inn i funksjonene, men det er relativt lett å "prøve seg fram". Det tar litt tid å redigere filmer i hd da. jeg konverterer filene til mpeg2/bluray profilene, slik at jeg kan spille av filmene på ps3. Lenke til kommentar
unified86 Skrevet 29. april 2009 Del Skrevet 29. april 2009 (endret) Jeg har akkurat kjøpt med canon hf-10 og filmer i 17mb/s. Skjønte tidlig at det må mye datakraft til for å få redigert AVCHD. I tillegg trenger man et ordentlig rederingsprogram som håndterer formatet knirkefritt. Selv om kameraet var billig, jaktet priser i 2 mnd, og kjøpte til slutt i USA, så har kostnadene etterpå vært enorme. Fant ut at jeg skulle ha ny stasjonær pc til 18.000. Da fikk jeg med god nok prosessor(i7 quad 2,66ghz) til å kjøre vista 64bit og kjøre sony vegas pro 9(4000kr) når det kommer i mai. Pcen har også blu-ray brenner slik at jeg kan ta vare på oppløsningen hele veien. Jeg har ikke fått pcen enda, så redigering starter i helgen. Håper det går knirkefritt. AVCHD er et utrolig kravstort format! Edit: Kommer til å bruke Sony Vegas Platinum 9 foreløpig, og oppgradere til Pro 9 når det kommer. Endret 29. april 2009 av unified86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå