k-ryeng Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) Lenge siden sist jeg la inn noe her i bildekritikken, men tenkte dette bildet kunne være verdt å prøve ut for slakt: Samsung GX-10 med Sigma 70-300 @ 70mm f/18, 1/1250s, ISO100. Endret 15. april 2009 av k-ryeng Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Glorie rundt statuen. Ellers fint. Sola og statuen strider kanskje litt mot hverandre mht. blikkfang. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Glorie rundt statuen.Glorien rundt statuen er ganske bevisst forsterket, den var der allerede på råopptaket (pga. baklyset). Jeg synes ikke den skjemmer bildet - men det er kanskje delte meninger om det? Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Det vil jeg tro det er. Jeg likte det ikke. Vi får se hva andre sier Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Bildet var fint, men ser ting jeg gjerne hadde sett annerledes. For det første blir solen ganske distraherende, for det andre var glorien desverre sjenerende. Har du en versjon der statuen skygger for selve solen? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Har du en versjon der statuen skygger for selve solen?Nei, har ikke det. Har noen andre eksponeringer av bildet, men ikke andre plasseringer. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Har du en versjon der statuen skygger for selve solen?Nei, har ikke det. Har noen andre eksponeringer av bildet, men ikke andre plasseringer. Slikt skjer! Vi får kose oss med det vi allerede har, da. Var ikke noe dårlig bilde : > Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Glorien rundt statuen er ganske bevisst forsterket, den var der allerede på råopptaket (pga. baklyset). Jeg synes ikke den skjemmer bildet - men det er kanskje delte meninger om det? Jeg synes glorien er helt grei. Plasseringen av statuen likeså. I pirkemodus lurer jeg på om sola egentlig er optimalt plassert, samt at den er litt utflytende på oversiden. Men det gylne lyset i skyene rundt den er bare herlig. Likeså overgangen til mer blå himmel. En fin silhuett med nydelig himmel. Med et svakt forbehold om plasseringen av sola, men det er ikke sikkert det er så lett å gjøre noe med. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg synes glorien er helt grei. Plasseringen av statuen likeså. I pirkemodus lurer jeg på om sola egentlig er optimalt plassert, samt at den er litt utflytende på oversiden. Men det gylne lyset i skyene rundt den er bare herlig. Likeså overgangen til mer blå himmel. En fin silhuett med nydelig himmel. Med et svakt forbehold om plasseringen av sola, men det er ikke sikkert det er så lett å gjøre noe med. Takk for kommentar :-) Mulig jeg kunne gjort en finjustering av solen, ja. Jeg tenkte å ha solen og "hodet" på statuen i en diagonal, men den kunne kanskje vært justert litt lenger ned i høyre hjørne - evt. at man croppet litt tettere... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Har en lett justert versjon her - er den bedre? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Har en lett justert versjon her - er den bedre? Ikke i mine øyne. Det blir litt dødt i forhold til den første versjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå