Gå til innhold

Hvor stor CPU på Abit KG7

Taxman

Anbefalte innlegg

Jeg har et abit kg7 kort, med siste biosoppdatering. Iflg en tidligere oppdatering støtter kortet mitt nå

Support AMD Athlon XP CPU, 0.18 micron process Palomino up to 2100+ and 0.13 micron process Thoroughbred up to 2000+.

Det er jo mulighet for manuelle innstillinger (noe som dere overklokkere benytter dere av) - så spørsmålet mitt er kan jeg kjøpe AMD Athlon XP2400+ 2.0 GHz 266 MHz bus - Socket A (Thoroughbred) prosessor og benytte den på dette kortet?

Tenkte at dette skulle være en "billig" oppgradering som skal holde fram til høsten. Funker det ikke så må jeg nok opp med lommeboka og bygge meg ny maskin (igjen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**BUMP**

Trenger et svar "styggfort" - for hvis ikke knuser jeg sparegrisen og bestiller fra komplett i dag eller på fredag.. Tenker da jeg tar det siste nforce 2 kortet..Men aller helst så vil jeg vente med det til høsten.

Det får meg til å tenke på et annetn spm - hvordan vil xp oppføre seg om jeg kjøper nytt HK og setter inn disken der?? Vil PnP funke som en drøm og maskinen starte? Har så masse ræl installert at det vil ta ei hel helg bare å få alt inn igjen. Har lest en eller annen plass at aktiveringen min vil gå ut dersom jeg bytter mer en et par kort samtidig, og skifter jeg HK vil jo alle kortene bli registrert som nye. Skal alltid overleve en tlf til dollar-bill så lenge jeg vet at nye maskinen da vil bli oppe og gå på den timen det tar å bygge den..

Nå har jeg stilt 2 spm, og håper at noen her vil dele sin hardtlærte visdom med meg så jeg slipper å gjøre det den harde veien:-)

Lenke til kommentar

Det er ikke sikkert at det går.. Du får ikke høyere multiplier enn 12,5 om du justerer den manuellt. Og med den når du ikke xp2400 hastighet uten å overklokke FSB temmelig mye, og det går hvetfall ikke på kg7 kortet mitt. Og som du sier så støtter det jo ikke offiselt mer enn xp2000 tbred. Tror desverre du må skaffe nytt HK.

Lenke til kommentar

Takker - det var det svaret jeg var redd ville komme, men IKKE ville ha :(

Da blir det byggetid igjen. Sitter nå og grubler mellom asus sitt nforce 2 kort som HW skryter fælt av og abit sitt rev. 2.0 kort som andre skryter av.

Da venter jeg bare på om noen kan svare meg på spørsmålet vedr. å bare putte dagens system HD inn i nybygget maskin. Vil win XP finne ut av det og alt fungerer som før, eller må jeg formattere og ta hele runden men installasjon av x antall programmer/spill.

Lenke til kommentar
Takker - det var det svaret jeg var redd ville komme, men IKKE ville ha :(

Da blir det byggetid igjen. Sitter nå og grubler mellom asus sitt nforce 2 kort som HW skryter fælt av og abit sitt rev. 2.0 kort som andre skryter av.

Da venter jeg bare på om noen kan svare meg på spørsmålet vedr. å bare putte dagens system HD inn i nybygget maskin. Vil win XP finne ut av det og alt fungerer som før, eller må jeg formattere og ta hele runden men installasjon av x antall programmer/spill.

Du må nok reinstallere xp, ellers kan du få mye problemer. Jeg ville gått for Abit sit kort :wink:

Lenke til kommentar

Hvis det er noen som har sett en test hvor ABIT sitt kort slår ASUS sitt, så vis meg. Det har ikke jeg sett. Det finnes ikke negative sider ved ASUS kortet, kanskje bortsett fra de mest ekstreme OC-egenskapene. Er det et viktig kriterium, så er det EPOX som gjelder.

Nei, gå for A7N8X (Deluxe)

Lenke til kommentar

Venter i spenning på postmannen med hjem-på-kvelden-pakken min :-)

Jeg gikk for abit sitt revison 2 kort, og en 2500 barton, 2x512 twinmos m/winbond og en liten dvdbrenner, samt noe annet småsnacks..

Har tatt ghost av systemet - og har tenkt å teste med å avinstallere alt hardware i systemoppsettet før jeg slår av maskinen for siste gang. Da skal ikke xp ha noen hardware preferanser (i teorien) og så får vi håpe at alt går bra når jeg putter i nytt HK...Men jeg regner nok med at det blir fram med colaboksene og sitte i halve natt med reinstallasjon av systemet. Hvis dere hører fra meg i løpet av kvelden har eksperimentet funket, hvis ikke så sitter jeg swapper cd'er til den store gullmedaljen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...