Indigoo Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Jeg har en bror på 14 år som har funnet ut en måte å få en slags "rus" på. Han og kompisene prøver å besvime ved å først stå bøyd framover og pust FORT inn og ut mange ganger, for så å få en kamerat til å presse hardt mot brystkassen hans når han står inntil veggen. Dette fører til at han besvimer, og han sier det føles "kjempedeilig" ut og føler han har sovet i mange år. Han fortalte også om halisunasjoner han hadde fått. Jeg synes dette hørtes veldig skummelt ut, og tenker at det ikke er noe bra for kroppen. Noen som har hørt om det før? Eller kan si om det er skadelig? Han påstår at det er helsepersonell som har lært det til dem, og at det skal være bra.. Noe jeg ikke tror særlig på.... Lenke til kommentar
HValder Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) At hjernen slår av "unødvendig" aktivitet (du besvimer) er aldri et bra tegn. Virker som broren din manipulerer oksygenstrømmen til hjernen, det forklarer både at han besvimer og at han halisunerer. Høres ut som en jævlig dårlig ide spør du meg. Endret 14. april 2009 av HValder Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det har forekommet dødsfall så det er nok best å la denne "uskyldige leken" være. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jau akkurat dette dreiv folk med på skolen husker jeg. Det og sniffe lighter gass. Du skal stå bøyd på kne og hyperventilere og så skal en komme og presse over brystkassa ellerno. Ser ikke bra ut i det hele tatt og tror neppe det er anbefalt av helsepersonell. Styr unna. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvorfor ikke bare skaffe en revolver å en kule med det samme ? Kveling med vilje er jo en annen form for russisk rullet så Du får informere broren din om at han kan bli hjerneskadet i værste fall dø. Fortell at han kan ende opp som en siklende idiot fordi hjernen hans ikke fikk luft nok Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det dør flere barn i året på grunn av denne ukulturen i USA. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Husker at noe lignende hendte da jeg gikk på ungdomsskolen. Forskjellen fra det og det broren din gjør er at på skolen min presset man inn hovedpulsåren i halsen så blodet ikke kom ned igjen etter at man hadde sittet på huk over lengre tid. Det var en person som ble borte ganske lenge, så vi lurte på om det hadde skjedd noe riktig alvorlig. Men for all del; jeg var ikke med på å gjøre det. Det er livsfarlig. Lenke til kommentar
Indigoo Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Hei! Takk for svar! Jeg prøver å overbesvise han om hvor farlig dette er, og leser opp en del av svarene her. Han sa først at om han får høre av en lege at det er farlig, skal han slutte. Men nå kommer han med et nytt argument: Det er ikke farlig så lenge man bare gjør det EN gang og så venter en stund før neste gang. Men jeg tror nok at det kan være like farlig om man gjør det enten en gang eller flere... Lenke til kommentar
Gjest oj er dette farlig Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Oi, er dette farlig. Driver på sånn med vennene mine. Ingen har besvimt men mange har vært så close -----> besvim - vanlig Streken mellom er mellomrommet Lenke til kommentar
HValder Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Det er dårlig for helsa å tukle med okygenstrømmen, punktum. Hvis broren din vil prøve noe morsomt som kan få ham til å besvime kan du sparke ham i pungen, det er ikke dødelig hvertfall. Lenke til kommentar
nassenØF Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Det er dårlig for helsa å tukle med okygenstrømmen, punktum. Hvis broren din vil prøve noe morsomt som kan få ham til å besvime kan du sparke ham i pungen, det er ikke dødelig hvertfall. Det er bare jævlig vondt. Lenke til kommentar
TCRW Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Si ifra til foreldrene dine at broren din driver med livsfarlige ting. De vil kanskje ordne opp. Lenke til kommentar
Indigoo Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 De vet det nok allerede... Er i en veldig vanskelig situasjon med han for tida.. Han er 14 år, driver å ruser seg, (hårspray, hasj, amfetamin) og stikker av og blir borte om natta. Politiet kan ikke gjøre noe, barnevernet gjør i allefall ikke jobben sin, og vi står ganske maktesløs i alt dette. Litt of topic, men ja, foreldre er varslet ^^ Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 14åringen sniffer speed og hårspray, og dere bekymrer dere for denne leken? Merkelig, uansett er alle tre tingene livsfarlig, men rusmisbruket er det første som bør ta's tak i Lenke til kommentar
Indigoo Skrevet 17. april 2009 Forfatter Del Skrevet 17. april 2009 Vi er nok mer bekymret for andre ting og ja, men tenkte å spørre om noen her kanskje visst noe om det å framkalle besvimelse siden det er mange som er her inne på forumet og at det er mulig å spørre om alt mulig... Men vi har vært i en 5 mnd lang KAMP med barnevernet i et håpløst ønske om å få hjelp. Så vi gjør nok det vi kan for å hjelpe broren min, men vi blir ganske maktesløse når det norske systemet er så elendig som det er.. Så det er nok ikke det å besvime som er hovedfokus her om dagene nei Lenke til kommentar
Mynotir Skrevet 17. april 2009 Del Skrevet 17. april 2009 Det er bedre at han sniffer speed enn lightergass, lim eller andre løsemidler. Løsemidler ødelegger fettvevet i nervesystemet. Også i hjernen. http://no.wikipedia.org/wiki/Løsemidler#L.C3.B8semiddelskade Du kan lese om en som sniffet bensin her: http://freakforum.nu/forum/showthread.php?...8&highlight Noe å ta til ettertanke. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Usaklig poeng, speed er jo også farlig... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå