Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utløyst falsk brannalarm på hostell i Berlin

Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg tror jammen jeg sender tips til dette hostellet om hvem som er de skyldige jeg. De er nok interessert. Jeg gir de skyldige frem til 22:00 i kveld, før jeg tar kontakt og varsler dem.

også skal du ha One Million Gazillion dollars for å holde kjeft.

Lenke til kommentar
Søstera mi og ei til måtte betale 50.000kr hver fordi dem brukte pulverapperat på ungdomskolen. Ble skader for 1 million.

Var de under 18?

Mener å ha hørt at foreldre kun må betale max 5000 hvis ungene ødelegger noe.

Det er det objektive foreldreansvaret, ja. Foreldrene hefter fullt ut hvis de har latt det mangle på tilbørlig tilsyn; skadeserstatningsloven § 1-2. Barn hefter etter hvor mye det finnes rimelig å la dem hefte for, jf § 1-1.

Lenke til kommentar
Jeg tror jammen jeg sender tips til dette hostellet om hvem som er de skyldige jeg. De er nok interessert. Jeg gir de skyldige frem til 22:00 i kveld, før jeg tar kontakt og varsler dem.

Kunne ikke falle meg inn. Her er det noen som har forårsaket ødeleggelser i for titusner, minst. Jeg liker ikke den slags "pøbelstreker", slik oppførsel er en trussel mot samfunnet som en helhet og jeg akter ikke å la slike folk slippe unna med den slags, om jeg så hadde fått 100.000. Jeg vet om en kriminell handling og gjør derfor min borgerplikt å opplyse offeret i saken om hvem den skyldige er. Sånn er det bare og jeg skulle ønske flere gjorde som meg.

Lenke til kommentar

Har du kontaktet noen da? Er vel ikke mulig å vite hvilket hostell det er utifra den oppgitte informasjonen? Så du måtte vel i så tilfelle kontaktet politiet direkte?

Jeg er forøvrig enig i at dumhet av denne art helt forsvarlig kan rapporteres.

Endret av Multi-Task
Lenke til kommentar

Trådstarter:

Veldig smart å fortelle ALT om turen, hvor dere er fra, når, at dere var på hostell...

Hva dere gjorde ikke minst.

Om vi ikke sier ifra er det imot loven faktisk. Vet man om et lovbrudd SKAL man si ifra for å ikke bli dømt selv for å holde tilbake informasjon, såfremst det ikke er VEELDIG spesielle omstendigheter. Så go for it du med navn jeg ikke kan uttale eller huske, si ifra!

Lenke til kommentar

Bra, da er vi renvasket :p

Synd at folk finner på å gjøre sånt. Hos oss havner de hos noe fint som heter kollektiv, drevet av BARNEVERNET. Det er kanskje passende, om ikek foreldre har lært barna opp til hva de skal gjøre og ikke gjøre. Starte skogbrann, leke med pulverapparat, tenne på biler, røyke gress, diverse annet dop osv.

Så fremst det er snakk om trådstarter er under 18 da.

Men allikevel, skal ikke dømme her

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Kunne ikke falle meg inn. Her er det noen som har forårsaket ødeleggelser i for titusner, minst. Jeg liker ikke den slags "pøbelstreker", slik oppførsel er en trussel mot samfunnet som en helhet og jeg akter ikke å la slike folk slippe unna med den slags, om jeg så hadde fått 100.000. Jeg vet om en kriminell handling og gjør derfor min borgerplikt å opplyse offeret i saken om hvem den skyldige er. Sånn er det bare og jeg skulle ønske flere gjorde som meg.

La oss ikke skli bortifra "On topic "

Ble litt mye off-topic

Lenke til kommentar

Vi brukte pulverapparat etter en liten brann hjemme hos oss. Brukte apparatet i kanskje 9-10 sekunder. Skal love dere at regninga var laaangt over 9-10 tusen. Alle eletriske apparat måtte renskes hos spesialist pga stor brannfare, og de eletriske apparatene på kjøkkene hvor brannen startet måtte kastest. Alle klær måtte på renskeri og hele huset måtte vaskes med spesialapparater.

Morsomt å gjøre skøyestreker, men er da lovt å tenke litt konsekvens av hva man gjør også. Syns du skal pushe på kompisene dine for å melde seg. Blir de sur er de ikke ekte kompiser i mine øyne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...