Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Utløyst falsk brannalarm på hostell i Berlin


Douglas Quaid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Søstera mi og ei til måtte betale 50.000kr hver fordi dem brukte pulverapperat på ungdomskolen. Ble skader for 1 million.

 

 

høres ut som en klassisk på smurning.. hvordan kan det bli skader for 1 million av litt pulver?

greit nok oppvaskingen er dyr. men 1 million?!!!???

 

Hørt om ventilasjonsanlegg ?

Lenke til kommentar

Noen idioter i klassen min i dag fyre at et pulverapprat utenfor klasserommet i max 2 sekunder. Hele gangen ble full av pulver samt en del på klasserommet. Hadde ventilasjonsannlegget vært på hadde simulatorrommet ved siden av blirr ødelagt, og de hadde fått en regning på 7-800000kr. Pulveret gjør slik at metall ruster etter en stund, så jeg for bare vente et par uker å se om det er over og ut for PCen min som sikkert fikk i seg en liten dose.

Lenke til kommentar
Vi er ei klasse som er på studietur i Berlin, og har i kveld vore ute på pub og bløyta oss litt. Då vi kom tilbake til hostellet fann eit par av oss seks gutane på rommet ut at dei skulle røykleggje gangen rett utanfor rommet litt med eit brannsløkkingsapparat. Tilsynelatande i meste laget. Brannalarmen gjekk over heile hostellet, og politi og brannvesen kom etter få minutt. 3 politibilar, 2 brannbilar og eit anna utrykningskøyretøy.

 

Dersom politiet finn ut kven som har gjort det, kva kan dei som har gjort det vente seg av straff og erstatning (sånn om lag), og kan dei som ikkje har gjort det verte straffa for ikkje å ha sagt ifrå om det? Det er kunn vi seks på rommet som veit kven som har gjort det.

 

Ikke akkurat det smarteste å lage en post om dette på forumet, kan ikke være mange klasser fra Sogn og Fjordane som er i Berlin akkurat nå.

Lenke til kommentar

Det som kan skje her, er at hostellet retter et krav mot skolen som faktisk har ansvaret for dere. Dermed kan skolen ta dette videre igjen (og sannsynligvis vil skolen det uansett). Hva straffen og prosessen evt. blir videre, er opp til tyske lover å avgjøre. De er de lovene dere faller under, ikke norske.

 

Står det tydelig advarsel på pulveraparetenne att de er svine dyrt og vaske bort? Det burde stå noe advarsel om det.

 

Jeg hadde aldri hørt om det før jeg leste det her... men så har jeg aldri lest på ett pulver aparat hellerl.

 

Det står ikke akkurat på biler heller at man ikke skal kræsje inn i det man ser langs veien. I det meste av Europa er det heldigvis slik at fornuften rår og at det holder med å beskrive evt. bruksområde, ikke hva gjenstanden ikke skal brukes til. en brannslukningsapparat er laget for å slukke branner. Annen bruk/ misbruk må man ta på egen kappe.

Lenke til kommentar

Skjønner hvorfor du har signaturen din, RCP-88 ;)

 

Det rette er å melde seg. Tenk om de fra Michigan får skylda da? Sitter dere der og ler mens de må betale kanskje 20000 per pers for alt? Tror dere sitter der med dårlig samvittighet. For alt dere vet kan en eller flere av de være ganske fattige, og spart lenge for å få råd til turen.

 

Om dere ikke melder dere, gled dere til samvittigheten slår inn, da er det for sent! Og tro meg, dårlig samvittighet er IKKE noe dere vil sitte med, ikke i en så alvorlig sak (økonomisk sett)

Lenke til kommentar
Står det tydelig advarsel på pulveraparetenne att de er svine dyrt og vaske bort? Det burde stå noe advarsel om det.

 

Jeg hadde aldri hørt om det før jeg leste det her... men så har jeg aldri lest på ett pulver aparat hellerl.

 

Det står ikke akkurat på biler heller at man ikke skal kræsje inn i det man ser langs veien. I det meste av Europa er det heldigvis slik at fornuften rår og at det holder med å beskrive evt. bruksområde, ikke hva gjenstanden ikke skal brukes til. en brannslukningsapparat er laget for å slukke branner. Annen bruk/ misbruk må man ta på egen kappe.

 

Att det er dumt og kræsje en bil er noe de fleste ungdomer og andre tomskaller hvet at man ikke burde gjøre, men at å leke med brannslokningsaparat kan føre til slike syke kostnader er noe ikke så mange hvet. Man hører aldri om rotet når man ser det på film, youtube osv.Selvsakt så lar de fleste oppegående personer være og leke med slikt, men mindre oppegående personer kunne lett blit spart for dyre utgifter om det var litt mer åpenlyst om skadenne.

Lenke til kommentar
Da blir du populær. :p

Akkurat ja. Eg har ikkje tenkt å tyste, men å fortelje dei om konsekvensane ser eg ikkje problem i. Det er deira samvit det er snakk om, ikkje mitt.

 

Du er klar over at det er godt mulig at en eller annen forumbruker har allerede rapportert dere? Ikke så vanskelig å finne fram til det hostelet dere faktisk er på utifra den informasjonen som er gitt og et par eposter.

Var ikke akkurat alt for mange utrykkninger til hosteler i berlin i den tidperioden dere nevnte.

 

På tide å melde seg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...