Gjest Trådstarter Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja, som tittelen sier så driver jeg å tar meg et trekk av å til. Men, så er det dama mi. Hu liker det ikke. Hun sier at det er dumt, og at jeg bør tenke over om det er et sånn liv jeg vil ha osv. Men jeg mener da at det er mange som røyker som fortsatt har et helt fint og oppegående liv? F.eks idag så sa hun til meg at hun kanskje ikke gidda å gå å bekymre seg hver gang jeg røyka, og at hvis jeg holdt på med dette mer over lengre tid, så gidda hu kanskje ikke mer. Dette mener jeg kan sammenlignes med når hun drikker alkohol. Har ikke egentlig jeg mer grunn til å bekymre meg for hu når hu drikker, enn det hu har når jeg trekker fra bøtta? Det er vel vist at alkohol kan gjøre mye større skade på kroppen, i motsetning til det den stakkars hasjen gjør med oss? Dette er et lite problem. Jeg gjør noe jeg liker og syns er godt, men dama respekterer det ikke. Så jeg lurer på om noen har tips eller erfaringer å dele? Mvh. gutt 18 Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hør på dama di å slutt å røyk hasj, du har det altfor bra til det. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hør på dama di å slutt å røyk hasj, du har det altfor bra til det. Nå er det ikke selve hasjen som er farlig da, det farlige er miljøet og man kan dermed gå over til sterkere stoffer. Det er også litt farlig at man ikke blir så fylle/russyk av hasj noe som gjør det lettere å røyke ofte enn å drikke da drikkingen tar mye mer energi, Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vel... i utgangspunktet så er det ikke noe galt med et trekk en gang i blandt. Men om dama di sier at dette er en dealbreaker så bør du la være av respekt for henne. Lenke til kommentar
insolvent Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Litt hasj nå og da skader kanskje ikke de fleste, men det er verdt å merke seg at hasj også kan føre til personlighetforstyrrelser (psykoser) som f.eks. schizofreni. Googler du hasj +psykose får du opp mange treff. Jeg har arbeidet i mange år med mennesker på skråplanet, hvorav noen kun har brukt hasj. Enkelte av disse er tydelig preget av hasjbruken. Det kan selvfølgelig være at noen av de igjen har en bakgrunn som gjør at de ville vært preget allikevel, men det er ingen tvil om at hasj i ytterste konsekvens kan være meget farlig for helsen. Håper du hører på dama di!! Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Litt hasj nå og da skader kanskje ikke de fleste, men det er verdt å merke seg at hasj også kan føre til personlighetforstyrrelser (psykoser) som f.eks. schizofreni.Googler du hasj +psykose får du opp mange treff. Jeg har arbeidet i mange år med mennesker på skråplanet, hvorav noen kun har brukt hasj. Enkelte av disse er tydelig preget av hasjbruken. Det kan selvfølgelig være at noen av de igjen har en bakgrunn som gjør at de ville vært preget allikevel, men det er ingen tvil om at hasj i ytterste konsekvens kan være meget farlig for helsen. Håper du hører på dama di!! Så er spørsmålet om hasjen fører til personlighetsforstyrrelsene eller om disse personene "selvmedisinerer" med hasj. Men la oss ikke gjøre dette til en tråd om hasj fører til psykose eller ikke. Vi har nok av de trådene fra før synes jeg. Jeg mener tråden handler om han skal respektere ønsket til dama eller ikke. Ikke om hasj er "sunt". Endret 14. april 2009 av Lars Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg lurer mer hvorfor dama til trådstarter overhodet gidder å via han oppmerksomhet. Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er ganske ubegrunnet og ærligtalt dobbeltmoral å bekymre seg over at noen røyker hasj når en selv drikker alkohol. Få ting er samfunnsmessig mer skadelig enn alkohol (for å sette det litt i perspektiv: heroin er et av få unntak). Dessuten er røyking av hasj overraskende vanlig i og med at over 40% visstnok har prøvd det før fylte 30 år (kilde). Samtidig er argumentene mot hasj ganske tynne. At miljøet skal være spesielt farlig er ganske fjern, iallfall sammenlignet mot alkohol. Veien til tungt narkotika går nemlig først igjennom alkohol og tobakk ... Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) I oslo er det faktisk 47% (2006-tall). Kilde: http://www.sirus.no/files/pub/392/sirusrap.8.07.pdf Men forhold handler mye om kompromisser. Hvis f.eks. dama hadde sagt at han ikke skulle kjøre motorsykkel etter at det var mørkt så er det i mine øyne samme sak. Man må finne ut hvilke ønsker partneren kommer med som man respekterer. Er det så lite bruk som trådstarter indikerer så burde det ikke være noe problem å legge det på hylla om man virkelig ønsker at forholdet skal vare. Og dette kommer fra en som ønsker legalisering (og regulering) av hasj/cannabis. Endret 14. april 2009 av Lars Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ja, som tittelen sier så driver jeg å tar meg et trekk av å til.Men, så er det dama mi. Hu liker det ikke. Hun sier at det er dumt, og at jeg bør tenke over om det er et sånn liv jeg vil ha osv. Men jeg mener da at det er mange som røyker som fortsatt har et helt fint og oppegående liv? F.eks idag så sa hun til meg at hun kanskje ikke gidda å gå å bekymre seg hver gang jeg røyka, og at hvis jeg holdt på med dette mer over lengre tid, så gidda hu kanskje ikke mer. Dette mener jeg kan sammenlignes med når hun drikker alkohol. Har ikke egentlig jeg mer grunn til å bekymre meg for hu når hu drikker, enn det hu har når jeg trekker fra bøtta? Det er vel vist at alkohol kan gjøre mye større skade på kroppen, i motsetning til det den stakkars hasjen gjør med oss? Dette er et lite problem. Jeg gjør noe jeg liker og syns er godt, men dama respekterer det ikke. Så jeg lurer på om noen har tips eller erfaringer å dele? Mvh. gutt 18 Nja, jeg vil ikke si at hasjen i seg selv er et stort problem, men som tidligere nevnt miljøet rundt hasjen. Det er mange skumle typer () som er ute og går, og det blir fort flere enn vanlig blant en hasjisgjeng. Jeg vil si kutt det ut, så lenge du er sammen med dama di. Forhold handler om å gi og ta, i dette tilfellet tar hun, med litt flaks kan det hende hun gir noe tilbake og Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Som å slutte med alkohol? ;p Lenke til kommentar
InToRv Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Vel... i utgangspunktet så er det ikke noe galt med et trekk en gang i blandt. Men om dama di sier at dette er en dealbreaker så bør du la være av respekt for henne. Kanskje dama skal respektere kjæresten sitt valg også? Det å legge seg flat blir rett og slett for dumt. Kompromisser er flott. Lenke til kommentar
793 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Om hun ikke har ruset seg på hasj før, tilby henne en tøyserøyk og se om tonen er den samme dagen etter. Det er veldig mye fordommer som er ute å går blant folk rundt hasj og hasjbruk i dagens samfunn. Om hun nekter, har ruset seg på hasj tidligere eller ikke endrer mening, må du ganske enkelt veie de to kjærlighetene opp mot hverandre. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Vel... i utgangspunktet så er det ikke noe galt med et trekk en gang i blandt. Men om dama di sier at dette er en dealbreaker så bør du la være av respekt for henne. Kanskje dama skal respektere kjæresten sitt valg også? Det å legge seg flat blir rett og slett for dumt. Kompromisser er flott. Derfor jeg sier om det er en dealbreaker. Kan jo også hende hun kan opplyses om temaet eller inngå kompromiss. Lenke til kommentar
jlek Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg er pro-hasj og tar gjerne en blås, men i min nåværende vennesirkel er det ikke videre akseptert. Aldri hatt denne problemstillingen meg og dama imellom, men skal søren meg spørre hu litt rundt det imorgen. At dama di er negativ til din hasjbruk er jo kun ett resultat av propaganda. Som andre har nevnt kan man jo nesten kalle det dobbeltmoral dersom hun selv nyter alkohol. At det er "folket" man henger med som gjør hasj farlig er ett argument som faller i bås med spørsmålet om det er usunt eller ei, og bør unngås i denne diskusjonen. Lenke til kommentar
isaac elric Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 kvinner som drikker moderate mengder alkohol har 70 % større sjanse for å pådra seg bryskreft. kanskje du skal vurdere å gi opp hasjen mot at hun slutter å drikke alkohol? hvis du bryr deg om damen så er jo dette en lur ide, dog du selvfølgelig ikke får røyke. personlig synes jeg ikke hasj er verdt det, siden jeg selv har utviklet angstproblemer som følge av det. ditt valg. men du kan jo fremme forslaget bare back det opp med litt bevis på hvor ille alkohol faktisk er, til tross for at det er et sosialt akseptert rusmiddel. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Den dama di er ikke mye å samle på! hehe, bare tuller (egentlig ikke).. Men jeg anbefaler deg i så fall å lete litt rundt, finne en del gode argumenter for bruk av hasj (rettere sagt, argumenter som motbeviser argumentene MOT hasj, hvis du skjønner).. Så, når du da neste gang diskuterer med dama, så kan du diskutere henne i grus fremfor å si "jammen jeg gjør det jo bare innimellom, det er jo ikke så farlig", for dét er ikke tillitsvekkende! Derimot er det tillitsvekkende at du faktisk har sjekka opp i hva du suger i deg (i større grad enn hva tobakksrøykere har) HAHAAHAHA@jossda - MADE MY DAY! Lenke til kommentar
-Marte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Snakk med dama di om det. Bruk god tid, forklar hva effektene er, hvordan det føles, og som Melkekartong sier ovenfor; finn gode, sterke argumenter for, som motbeviser argumenter mot. Om ingenting forandrer seg, og hun fortsatt ikke liker det, er det kanskje lurt av respekt for henne å gi opp hasjen for en stund. Lenke til kommentar
kanonkent Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Om en person er veldig sterkt imot hasj, er det vanskelig å overbevise den personen om at hasj ikke er skadelig/farlig eller sånne ting. Derfor tror jeg ikke dama til TS vil endre mening selv om TS drar frem noen argumenter på at hasj ikke er skadelig eller at alkohol er verre. Hvorvidt hasj er "farlig" eller ikke skal jeg ikke diskutere her, det har jeg mine egne meninger om. Men jeg synes dere bør snakke litt om det. Komme til et kompromiss, eller så bør du kanskje vurdere om du vil slutte med det? Jeg vet ihvertfall at jeg kunne droppet snusen for dama f.eks. Lenke til kommentar
-Marte Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Om en person er veldig sterkt imot hasj, er det vanskelig å overbevise den personen om at hasj ikke er skadelig/farlig eller sånne ting. Derfor tror jeg ikke dama til TS vil endre mening selv om TS drar frem noen argumenter på at hasj ikke er skadelig eller at alkohol er verre. Hvorvidt hasj er "farlig" eller ikke skal jeg ikke diskutere her, det har jeg mine egne meninger om. Vel... I høst var jeg sterkt imot cannabis. Jeg hadde hørt det man hører om i media, og hadde den oppfatningen om at cannabis er livsfarlig. Etter utallige timer med snakking, lesing og filmseing om temaet har jeg skiftet mening. Men så klart, det er jo ikke sikkert dama til TS endrer mening uansett hvor mye hun og TS snakker om det og hvor mange argumenter TS kommer med Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå