Flammie Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg har surret en del rundt på norske webshops etter en laptop med 1920x1200 oppløsning, og jeg kan ikke si jeg har sett noe fristende. Det kan dog være at jeg har klart å gå glipp av noe, eller folk har noen smarte forslag fra et land som er litt mindre stress å importere fra enn USA. Litt om laptopen jeg er ute etter: Oppløsning: Laptopen må ha 1920x1200 oppløsning, eller til nøds 1920x1080 om det virkelig er en knall-PC (ytelse/pris). Pris: Jeg har ikke noe spesifikt maksbeløp jeg er villig til å betale, men jeg er opptatt av ytelse i forhold til pris. Jeg er derimot ikke ute etter et monster til 25,000+. Ser for meg en laptop til 10,000-15,000 som mest aktuelt. Ytelse: Jeg er ikke ute etter et monster ytelsesmessig, men den må være grei til spill-bruk. Den bør kunne kjøre de fleste spill, men det trenger ikke være med max details/oppløsning så lenge jeg slipper "PC-lag" følelsen. Hovedfokuset utenom oppløsningen er kvaliteten på CPU, minne og skjermkort. Tilkoblinger: DVI- eller HDMI-utgang er en bonus, men ikke noe krav. Ekstra: Jeg har ingen krav til HD størrelse (men 7200rpm er stort pluss), og ting som webcam, blue-ray, ekstern mus og card-reader er ikke et behov. Lydkort/høytalere trenger heller ikke være noe spesielt så lenge jeg har utgang til headset. Diverse: Har ingen krav til vekt, batteri-levetid eller dimensjoner. Jeg tittet litt rundt hva som var tilgjengelig på det globale markedet, og syns MSI GT725-075US virket som et veldig godt valg. Syns spesifikasjonene var veldig god i forhold til prisen, som inkludert moms (før frakt) ligger på ca 13,500kr. Det er selvfølgelig ulemper med å kjøpe fra USA (forbrukervilkår, am. tastatur, adapterbehov, dyr frakt på service), men når jeg prøvde å sette sammen lignende laptop på Dell kom prisen på rundt 25,000 - drøyt selv med litt bedre ytelse. Jeg trenger forsåvidt ikke like bra ytelse som MSIen gir meg, så jeg er åpen for alternativer, og spesielt da om jeg slipper bestille fra USA. Jeg er også villig til å betale mer og få en svakere laptop enn MSIen i bytte mot noe bedre vilkår kontra USA-handel. PS! Jeg er veldig skeptisk til Multicoms tilpasnings-laptoper ettersom jeg kjøpte en der hvor skjermkortet var så varmt på idle at det var fysisk ubehagelig å legge hånden på tastaturoverflaten. Dette mente Multicoms support at jeg måtte forvente med det som var et litt over middels skjermkort, noe jeg syns var absurd og sendte den tilbake på angrefristen. Men jeg skal ikke lukke døren helt om noen kommer med et veldig godt forslag derfra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå