Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Nei, det har du rett i. Jeg har enda til gode å høre en troverdig forklaring på hva, hvor, hvem og om Gud er. Men jeg mente ikke bokstavelig at Gud var en mann i skyene. Men mennesker som finner selvtillit i en høyere makt, har ikke den samme selvtilliten som mennesker som finner den i seg selv. De har en falsk selvtillit, som er tilegnet noe eller noen andre. Gud. Du kan jo forklare for meg? Endret 18. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Nei, det har du rett i. Jeg har enda til gode å høre en troverdig forklaring på hva, hvor, hvem og om Gud er. Men jeg mente ikke bokstavelig at Gud var en mann i skyene. Men mennesker som finner selvtillit i en høyere makt, har ikke den samme selvtilliten som mennesker som finner den i seg selv. De har en falsk selvtillit, som er tilegnet noe eller noen andre. Gud. Du kan jo forklare for meg? Gud er i oss selv. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jaha? Hvordan kom du frem til dette? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) NT > Ingen har noen gang sett Gud. Men dersom vi elsker hverandre, blir Gud i oss, og hans kjærlighet er fullendt i oss. At vi blir i ham og han i oss, det vet vi fordi han har gitt oss av sin Ånd. Jesus Kristus > Jeg lar dere ikke bli igjen som foreldreløse barn. Jeg kommer til dere. Snart ser ikke verden meg lenger. Men dere skal se meg, for jeg lever, og dere skal også leve. Den dagen skal dere skjønne at jeg er i min Far, og at dere er i meg og jeg i dere. Endret 18. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Hva menes det da med at Gud åpenbarte seg, om han er i oss, som det står så mange steder i bibelen? Men la oss late som det ikke er noen motsigelser. Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann? Om kildekritikk Endret 18. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hva menes det da med at Gud åpenbarte seg, om han er i oss, som det står så mange steder i bibelen? Gud åpenbarte seg som et Menneske. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Så, han er på en måte en kraft, som er i alt og alle, og kan ta en hvilken som helst form? Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann? Om kildekritikk Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Hva menes det da med at Gud åpenbarte seg, om han er i oss, som det står så mange steder i bibelen? Gud åpenbarte seg som et Menneske. Hjemmelekse til IsisHorusSeb: Finn alle stedene bibelen beskriver guds åpenbaring (nødvendigvis ikke som hva) og post de. Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Så, han er på en måte en kraft, som er i alt og alle, og kan ta en hvilken som helst form? Nei, Gud er ikke i djevelen osv. Gud er en ånd. Gud er det sanne Menneskets ånd. Endret 18. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) IHS nå har jeg vært utrolig tålmodig med deg. Iløpet av de debattene vi har hatt, så direkte overser du spørsmål jeg kommer med. Hvorfor er du her, om du ikke er ute etter å diskutere? Jeg synes du virker som en interessant person, men du gjør det veldig vanskelig med å være så arrogant. Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann? Om kildekritikk Endret 18. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Så, han er på en måte en kraft, som er i alt og alle, og kan ta en hvilken som helst form? Nei, Gud er ikke i djevelen osv. Gud er en ånd. Jada. For det står det i bibelen. Osv. osv. Men hvorfor skal vi tro at kilden er troverdig? Om kildekritikk... Endret 18. april 2009 av Andre1983 Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann?Om kildekritikk Hvor mange millioner mennesker må fortelle deg at de har Guds ånd i seg for at du skal annse det som kildekritisk pålitelig ? Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Jeg må ha ett menneske som gir en forklaring på hvorfor han tror på denne påstanden. En forklaring som tåler kritikk fra alle kanter. Et annet spørsmål: Gud er ikke i djevelen sier du, men om han ville, kunne han da gjort så han var i djevelen også? Endret 18. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg må ha ett menneske som gir en forklaring på hvorfor han tror på denne påstanden. En forklaring som tåler kritikk fra alle kanter. Et annet spørsmål: Gud er ikke i djevelen sier du, men om han ville, kunne han da gjort så han var i djevelen også? Nei Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Men Gud har skapt djevelen? Hvorfor skapte han noe han ikke kunne ta del i, sånn som oss? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Men Gud har skapt djevelen? Hvorfor skapte han noe han ikke kunne ta del i, sånn som oss? Nei djevel er noe man blir selv ikke noe Gud skaper. Det er noe du selv omskaper deg til. Endret 18. april 2009 av IHS Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 (endret) Jeg trodde vi pratet om djevelen jeg, Satan? Hvordan ligger det an med ham? Hvorfor overser du så mye av det jeg skriver? Hvorfor forlater Gud oss når vi gjør slemme ting? Burde han ikke bli, for å omvende oss? Så vi ikke skader de troende. Endret 18. april 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann?Om kildekritikk Hvor mange millioner mennesker må fortelle deg at de har Guds ånd i seg for at du skal annse det som kildekritisk pålitelig ? 14,8 % av befolkningen til en hver tid fyller diagnosekriterier til en eller flere personlihgetsforstyrrelser. Kognisjon; måten personen oppfatter og tolker seg selv, andre mennesker og begivenheter. Hvor mange millioner mennesker med personlighetsforstyrrelser må fortelle deg at deres sanselige opplevelser er i samsvar med virkeligheten og at de er friske før du annser deres erfaringer som kildekritisk pålitelig? Lenke til kommentar
IHS Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg trodde vi pratet om djevelen jeg, Satan? Hvordan ligger det an med ham? Hvorfor overser du så mye av det jeg skriver? Hvorfor forlater Gud oss når vi gjør slemme ting? Burde han ikke bli, for å omvende oss? Så vi ikke skader de troende. Satan er noe man blir selv ikke noe Gud skaper. Det er noe du selv omskaper deg til. Ren ånd og uren ånd går ikke sammen. Lenke til kommentar
analkløe Skrevet 18. april 2009 Del Skrevet 18. april 2009 Jeg trodde vi pratet om djevelen jeg, Satan? Hvordan ligger det an med ham? Hvorfor overser du så mye av det jeg skriver? Hvorfor forlater Gud oss når vi gjør slemme ting? Burde han ikke bli, for å omvende oss? Så vi ikke skader de troende. Satan er noe man blir selv ikke noe Gud skaper. Det er noe du selv omskaper deg til. Ren ånd og uren ånd går ikke sammen. Jeg kan fremdeles ikke se at du har besvart innlegg 108 og 118 unge mann Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå