Gå til innhold

Religion; bare tull?

Anbefalte innlegg

Nei, det har du rett i. Jeg har enda til gode å høre en troverdig forklaring på hva, hvor, hvem og om Gud er.

Men jeg mente ikke bokstavelig at Gud var en mann i skyene. Men mennesker som finner selvtillit i en høyere makt, har ikke den samme selvtilliten som mennesker som finner den i seg selv. De har en falsk selvtillit, som er tilegnet noe eller noen andre. Gud.

Du kan jo forklare for meg?

Endret av Mirzá_Rezá_Kirmán
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nei, det har du rett i. Jeg har enda til gode å høre en troverdig forklaring på hva, hvor, hvem og om Gud er.

Men jeg mente ikke bokstavelig at Gud var en mann i skyene. Men mennesker som finner selvtillit i en høyere makt, har ikke den samme selvtilliten som mennesker som finner den i seg selv. De har en falsk selvtillit, som er tilegnet noe eller noen andre. Gud.

Du kan jo forklare for meg?

Gud er i oss selv.

Lenke til kommentar

IHS nå har jeg vært utrolig tålmodig med deg. Iløpet av de debattene vi har hatt, så direkte overser du spørsmål jeg kommer med. Hvorfor er du her, om du ikke er ute etter å diskutere? Jeg synes du virker som en interessant person, men du gjør det veldig vanskelig med å være så arrogant.

Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann?

Om kildekritikk

Lenke til kommentar

Jeg må ha ett menneske som gir en forklaring på hvorfor han tror på denne påstanden. En forklaring som tåler kritikk fra alle kanter.

Et annet spørsmål: Gud er ikke i djevelen sier du, men om han ville, kunne han da gjort så han var i djevelen også?

Lenke til kommentar
Jeg må ha ett menneske som gir en forklaring på hvorfor han tror på denne påstanden. En forklaring som tåler kritikk fra alle kanter.

Et annet spørsmål: Gud er ikke i djevelen sier du, men om han ville, kunne han da gjort så han var i djevelen også?

Nei

Lenke til kommentar

Jeg trodde vi pratet om djevelen jeg, Satan? Hvordan ligger det an med ham? Hvorfor overser du så mye av det jeg skriver?

Hvorfor forlater Gud oss når vi gjør slemme ting? Burde han ikke bli, for å omvende oss? Så vi ikke skader de troende.

Lenke til kommentar
Du har nå kommet med en kilde. På hvilket grunnlag kan vi tro at denne kilden er sann?

Om kildekritikk

Hvor mange millioner mennesker må fortelle deg at de har Guds ånd i seg for at du skal annse det som kildekritisk pålitelig ?

14,8 % av befolkningen til en hver tid fyller diagnosekriterier til en eller flere personlihgetsforstyrrelser.

Kognisjon; måten personen oppfatter og tolker seg selv, andre mennesker og begivenheter.

Hvor mange millioner mennesker med personlighetsforstyrrelser må fortelle deg at deres sanselige opplevelser er i samsvar med virkeligheten og at de er friske før du annser deres erfaringer som kildekritisk pålitelig?

Lenke til kommentar
Jeg trodde vi pratet om djevelen jeg, Satan? Hvordan ligger det an med ham? Hvorfor overser du så mye av det jeg skriver?

Hvorfor forlater Gud oss når vi gjør slemme ting? Burde han ikke bli, for å omvende oss? Så vi ikke skader de troende.

Satan er noe man blir selv ikke noe Gud skaper. Det er noe du selv omskaper deg til.

Ren ånd og uren ånd går ikke sammen.

Lenke til kommentar

Satan er noe man blir selv ikke noe Gud skaper. Det er noe du selv omskaper deg til.

Ren ånd og uren ånd går ikke sammen.

Jeg kan fremdeles ikke se at du har besvart innlegg 108 og 118 unge mann :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...