Gå til innhold

Religion; bare tull?

Anbefalte innlegg

Jeg har sett noen diskusjoner som pågår angående religion i alle dens vinkler. Folk diskuterer evolusjon, Gud, Allah, Buddha, oppstandelsen, Big Bang og Jesus. Noen sier at religion er "oppfunnet" av mennesket, fordi det er redd for å dø, og må lure seg selv til å tro at det aldri vil det. Andre sier at religion er noe som har eksistert fra tidens begynnelse, at Gud snakket til det første mennesket, og alt ble skrevet ned. Det er selvfølgelig andre synspunkter, meninger og "vinkler" på religion, men jeg har kun hørt noen få.

Jeg syns selv at religion er tull. Det er noe som en liten gruppe mennesker samlet seg for å oppbygge og håpe at mennesker ville gjøre som denne gruppen ville. Dette var kun for å tjene penger, men det ble til tro og oppdeling, fordommer og endeløse krangler.

Er det fler som er enige?

Hvordan tror du religon "oppstod"?

Skal jeg si hva jeg tror? :) Jeg tror en dritings fyr fant opp alt, skrev det ned og solgte det på gata intill det ble kjent! Makan til vissvas religion er!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har sett noen diskusjoner som pågår angående religion i alle dens vinkler. Folk diskuterer evolusjon, Gud, Allah, Buddha, oppstandelsen, Big Bang og Jesus. Noen sier at religion er "oppfunnet" av mennesket, fordi det er redd for å dø, og må lure seg selv til å tro at det aldri vil det. Andre sier at religion er noe som har eksistert fra tidens begynnelse, at Gud snakket til det første mennesket, og alt ble skrevet ned. Det er selvfølgelig andre synspunkter, meninger og "vinkler" på religion, men jeg har kun hørt noen få.

Jeg syns selv at religion er tull. Det er noe som en liten gruppe mennesker samlet seg for å oppbygge og håpe at mennesker ville gjøre som denne gruppen ville. Dette var kun for å tjene penger, men det ble til tro og oppdeling, fordommer og endeløse krangler.

Skal jeg si hva jeg tror? :) Jeg tror en dritings fyr fant opp alt, skrev det ned og solgte det på gata intill det ble kjent! Makan til vissvas religion er!

Veeel, at flere av disse profetene i bibelen var høye som juletrær kan vel ikke stikkes under en stol. :)

Det er jo i så måte en sekt nede i Texas som har fått rettens medhold i å bruke narkotika under møtene fordi dette fikk dem nærmere gud, mer åpen liksom..... Så i staten som har dødsdom for omtrent alt er det lov å bruke narkotika bare man gjør det for gud.. :roll:

Skal vedde på at en del av disse såkalte miraklene og annet vissvass som er skrevet i bibelen kom etter inntak av narkotiske stoffer ja... Hvor ellers ser du syv hodede monster eller hvaler som sluker menneker og spytter dem ut etter 7 dager? ;)

Religion går definitivt under det jeg vil kalle en "bad trip" ihvertfall.... :D

Lenke til kommentar

"Dont become a Buddhist. The world has enough Buddhists. Be compassionate. The world needs more compassion"

- Dalai Llama

Synes det er et godt poeng som alle som regner seg som religiøse burde tenkt litt over.

Lenke til kommentar
Gjest member-60584

Religion er så åpenbar svindel som du får det.

Kristendom(f.eks): Du blir fortalt du er en synder. For å bli frelst må du følge denne boka. Da kan du komme inn i paradis etter du dør.

God gammel formel for svindel: Si til ditt offer at noe feiler dem. Tilby dem en løsning. Ingen mulighet for at de kan banke på døra og si de er lurt.

Scientologikirken bruker denne strategien også.(fungert i flere tusen år så man må jo være tullat om man ikke bruker den)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...