Frusci Skrevet 6. mai 2009 Del Skrevet 6. mai 2009 ... eller enda bedre, hvordan vet du at akkurat din gud er den riktige? Sikkert et tulle spørsmål tenker du sikkert, men hvordan VET du at DIN gud er den riktige? Det er 35000 grener av kristendommen, hvorfor er det det? Har alle sammen i de 35000 grenene samme gud? Alle leser jo i den samme boka, så hvorfor er det da så mange grener av folk som tror på en og samme gud? Din gud, den kristne, har en liten plass bland alle de andre gudene mennesker tilber i dag, bare 0,6% faktisk.... Så hvordan vet du at du har riktig gud? Blir bare så dumt som det kommer dette... og vet du hva som er ENDA dummere? Du hadde tilbedt allah hvis du var født i bagdad..... Shiva hvis du var født i india.... Nechollonephtles hvis du var født i amazonas jungelen.... og det dummeste av alt er at DU ville sagt at AKKURAT din gud var den riktige om samtelige av disse gudene, fordi DU trodde på dem... Blir ikke dummere enn det! Så fortell meg igjen hvorfor du tror din gud er den riktige? Tenk om du tar feil? Veldig bra poeng. Lenke til kommentar
- Slaktarn - Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 Det er noe jeg velger å tro... Jeg sier ikke; "Dere tar feil, jeg har rett... Alt jeg sier er sannhet, og alt dere sier er tull..." Det virker mest som det er det du mener...' EDIT: Nå er det lekse tid, så er nok slutt på diskusjonen for min del... Haha... ja, man springer som regel unna når man ikke har flere tomme argumenter å komme med Hvordan er du så sikker på at man opplever seg selv? "Det er noe jeg velger å tro"... Svar på tiltale heter dette. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 ... eller enda bedre, hvordan vet du at akkurat din gud er den riktige? Sikkert et tulle spørsmål tenker du sikkert, men hvordan VET du at DIN gud er den riktige? Det er 35000 grener av kristendommen, hvorfor er det det? Har alle sammen i de 35000 grenene samme gud? Alle leser jo i den samme boka, så hvorfor er det da så mange grener av folk som tror på en og samme gud? Din gud, den kristne, har en liten plass bland alle de andre gudene mennesker tilber i dag, bare 0,6% faktisk.... Så hvordan vet du at du har riktig gud? Blir bare så dumt som det kommer dette... og vet du hva som er ENDA dummere? Du hadde tilbedt allah hvis du var født i bagdad..... Shiva hvis du var født i india.... Nechollonephtles hvis du var født i amazonas jungelen.... og det dummeste av alt er at DU ville sagt at AKKURAT din gud var den riktige om samtelige av disse gudene, fordi DU trodde på dem... Blir ikke dummere enn det! Så fortell meg igjen hvorfor du tror din gud er den riktige? Tenk om du tar feil? Veldig bra poeng. Mener du at Guden til de kristne er forskjellige enn guden til muslimene? Hvis du tror det, så er dette helt feil! God og Gud er jo det samma. Allah er det samma som gud. Khuda(persisk) er det samma som Allah. Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 9. mai 2009 Del Skrevet 9. mai 2009 (endret) Jeg tror han mener alle guder generelt. Det er forresten religiøse innenfor de monoteistiske religionene her på forumet som er uenige med deg å vil ha seg frabedt at det er snakk om den samme guden. Husker dog ikke hvem det var. Endret 9. mai 2009 av Mirzá_Rezá_Kirmán Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg tror han mener alle guder generelt. Det er forresten religiøse innenfor de monoteistiske religionene her på forumet som er uenige med deg å vil ha seg frabedt at det er snakk om den samme guden. Husker dog ikke hvem det var. Så les selv hva som står om alle gudene i GT er du snill og kom og fortell meg hvem av disse gudene er det du omtaler som "en" gud... Og de religioner som dyrker mange guder har misforstått og fått denne ene guden i flertall? Det skal ikke rare logikken for å velte ideen om "en" gud for alle guder skjønner du... Det eneste som skiller religion fra andre eventyr er at det er folk som er lettlurte nok til å ta religion for god fisk uten beviser på noe av dette mens de sitter og ler av eventyr fordi de mangler det samme..... Og du er vel ikke dummere enn at du også kan være enig i at det er VELDIG rart at vi ikke har funnet eller finner et eneste bevis fra en gud som i følge deg skal har laget ALT vi ser rundt oss..! Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg omtaler da ingen som "en" Gud? Hva er det du fabler om nå? I følge meg så eksisterer det ingen Gud utenfor den menneskelige tankevirksomhet, jeg tror du skal lese hva jeg skrev engang til. Jeg sier at jeg har sett andre brukere skrive at de vil ha seg frabedt at det er snakk om den samme guden. Lenke til kommentar
Turgon Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 ... eller enda bedre, hvordan vet du at akkurat din gud er den riktige? Sikkert et tulle spørsmål tenker du sikkert, men hvordan VET du at DIN gud er den riktige? Det er 35000 grener av kristendommen, hvorfor er det det? Har alle sammen i de 35000 grenene samme gud? Alle leser jo i den samme boka, så hvorfor er det da så mange grener av folk som tror på en og samme gud? Din gud, den kristne, har en liten plass bland alle de andre gudene mennesker tilber i dag, bare 0,6% faktisk.... Så hvordan vet du at du har riktig gud? Blir bare så dumt som det kommer dette... og vet du hva som er ENDA dummere? Du hadde tilbedt allah hvis du var født i bagdad..... Shiva hvis du var født i india.... Nechollonephtles hvis du var født i amazonas jungelen.... og det dummeste av alt er at DU ville sagt at AKKURAT din gud var den riktige om samtelige av disse gudene, fordi DU trodde på dem... Blir ikke dummere enn det! Så fortell meg igjen hvorfor du tror din gud er den riktige? Tenk om du tar feil? Veldig bra poeng. Mener du at Guden til de kristne er forskjellige enn guden til muslimene? Hvis du tror det, så er dette helt feil! God og Gud er jo det samma. Allah er det samma som gud. Khuda(persisk) er det samma som Allah. Jahve og Allah stammer fra samme folk, men dersom du ser på hva folk tror på, så er det ikke den samme guden og forskjellene er forsåvidt likestore innad i kristendommen og islam som mellom dem. Noen muslimer mener f.eks. at jihad er supert, mens andre merner det ikke er det, og denne guden kan rett og slett ikke være den samme. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Mener du at Guden til de kristne er forskjellige enn guden til muslimene? Hvis du tror det, så er dette helt feil! God og Gud er jo det samma. Allah er det samma som gud. Khuda(persisk) er det samma som Allah. Hvordan kan de greske gudene være det samme som Jahve? Hvordan kan de keltiske gudene være det samme som Allah? Hvordan kan de norrøne gudene være det samme som Jesus? På hvilken måte kan guddommen i en monoteistisk religion tilsvare flere familier og slekter med guder i en polyteistisk religion? Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Mener du at Guden til de kristne er forskjellige enn guden til muslimene? Hvis du tror det, så er dette helt feil! God og Gud er jo det samma. Allah er det samma som gud. Khuda(persisk) er det samma som Allah. Hvordan kan de greske gudene være det samme som Jahve? Hvordan kan de keltiske gudene være det samme som Allah? Hvordan kan de norrøne gudene være det samme som Jesus? På hvilken måte kan guddommen i en monoteistisk religion tilsvare flere familier og slekter med guder i en polyteistisk religion? Du kan tenke på det på denne måten: Det finnes en Guddomelig skapning som mennesket ikke vet om. Når mennesket koker i sammen en religion, så "materaliserer" denne skapninen seg til den guden som menneskset tror på. Derfor er både Allah, Gud, Vishnu, Tor og Odin og alle andre guder sanne. (Jeg tror ikke dette selv, det er bare et forslag ) Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Hvorfor finnes det en guddommelig skapning og ikke mange? Troen på at det bare finnes en gud er et resultat av jøder, arabere og kristne har hatt monopol på religion. Det er faktisk et resultat av hvem som har hersket og dominert at man forestiller seg en gud og bare en gud. Før var det mange guder, alle trodde på mange guder og ingen trodde på bare en gud. Slike imperialistiske holdninger gjør meg kvalm, denne generelle oppfattningen blant folk flest om at gud kun er en. Endret 10. mai 2009 av Abigor Lenke til kommentar
Hansoen Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Ifølge mitt eksempel er Gud(altså Jahve) ikke bare 1, men mage guder, som er skapt av 1 gud. Dette vil si at den monoteistiske tankegangen faller bort, da det finnes mange guder, som springer ut fra 1 gud. Når mennesket ikke lenger tror på noen guder, vil denne ene guden som materlasierer seg til andre guder, være "arbeidsløs" hvis du kan si det sånn. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 (endret) Greit jeg ser det slik du sier, men du velger å bruke jødenes syn på den opprinnelige guden. Det vil si at en gud har skapt eller materialisert seg til alle guder og gudinner mennesker tror på. Hvorfor må det være en? Du sitter fortsatt fast i det monoteistiske perspektiv. Hvorfor kan ikke mange guder og gudinner ha materialisert seg til verdens religioner idag? Endret 10. mai 2009 av Abigor Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Jeg omtaler da ingen som "en" Gud? Hva er det du fabler om nå? I følge meg så eksisterer det ingen Gud utenfor den menneskelige tankevirksomhet, jeg tror du skal lese hva jeg skrev engang til. Jeg sier at jeg har sett andre brukere skrive at de vil ha seg frabedt at det er snakk om den samme guden. Sorry, feil sitering Det var Ey Baba jeg skulle sitert.... Beklager det! Lenke til kommentar
Basusjernet Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Aha da forstår jeg. Ikke noe problem Lenke til kommentar
RWS Skrevet 10. mai 2009 Del Skrevet 10. mai 2009 Aha da forstår jeg. Ikke noe problem Flaut det der.... Lenke til kommentar
O3K Skrevet 11. mai 2009 Del Skrevet 11. mai 2009 Mener du at Guden til de kristne er forskjellige enn guden til muslimene?Hvis du tror det, så er dette helt feil! Den kristne gud sendte seg selv som sin egen sønn ned til Jorden og ofret seg selv og sin egen sønn ved å dø på et trekors. Den muslimske gud valgte ut Jesus som profet og reddet ham fra å bli korsfestet. Virker som to forskjellige guder spør du meg. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 ATHEISM - The belief that there was nothing and nothing happened to nothing and then nothing magically exploded for no reason, creating everything and then a bunch of everything magically rearranged itself for no reason what-so-ever into self-replicating bits which then turned into dinosaurs. - Makes perfect sense.. Den var bra ass:D Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 (endret) ATHEISM - The belief that there was nothing and nothing happened to nothing and then nothing magically exploded for no reason, creating everything and then a bunch of everything magically rearranged itself for no reason what-so-ever into self-replicating bits which then turned into dinosaurs. - Makes perfect sense.. Den var bra ass:D Den viser iallefall at forfatteren av "gullkornet" ikke har peiling på ateisme når ordet 'magically' nevnes, hehe Forøvrig stemmer det forbløffende bra siden ingenting faktisk er det som best beskriver en rådende oppfatning omkring likevekten av positiv og negativ energi som eksisterte "før" (en kan ikke operere med tidsbegrepet slik en kjenner det i dagligtale her, derav Dr. Evil-fnuttene rundt ordet 'før') inflasjonen kjent som "Big Bang". - Planck vil gi oss mer informasjon på dette i løpet av 2013. Noe som igjen gjør at den tiltenkte satiren faller på forfatterens ignoranse og deri ligger den virkelige ironien i og med at dette pent føyer seg inn i rekken av uinformerte utsagn fra religiøst ståsted Endret 15. mai 2009 av Jalla Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Den var bra ass:D Nei. Overskriften burde være "Big Bang", den beskrivelsen har overhodet ingenting med ateisme å gjøre. Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898 Skrevet 15. mai 2009 Del Skrevet 15. mai 2009 Den var bra ass:D Nei. Overskriften burde være "Big Bang", den beskrivelsen har overhodet ingenting med ateisme å gjøre. Det er hvordan ateister tenker. Hvem skapte Big bang? Det bare skjedde liksom ?.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå