Kloever Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg bor på studenthybel hvor vi deler kjøkken/spisekrok og bad. Vi er nå fem stykker, og det er bare en av de fire andre som konsekvent sier hei. Kjæresten til hun ene hilser riktignok på meg hver gang når han er her, noe hun ikke gjør med meg på eget initiativ. Det er ikke det at det bare er meg de gir faen i heller. De gir faen i hverandre også. Jeg tok følge med han sosiale naboen min hjem i stad, og vi møtte på hun med den hilsende kjæresten. Men hun hadde tenkt å overse oss fullstendig (hun må ha sett oss), helt til han prøvde å hilse/småprate. Er det her noe som er særegent for vårt fellesskap, eller er det her bare den norske væremåten? Lenke til kommentar
Sny91 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Definitivt den norske væremåten. Høflighet er ett fremmedord. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det dere trenger er en god dunk med sprit. Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 dette kjenner jeg til fra før. men det er slik det har blitt nå. etterhvert s har jeg også dessverre gått over til denne væremåten. tar de meg for luft,ja da gidder ikke jeg å bry meg om dem heller. det er norskt ja,men heldigvis finnes det noen unntak fra hovedregelen. Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg trodde da virkelig det var nok fellesfester på studenthybler til at isen ble brutt i løpet av høsten? Ellers er det vel ganske typisk norsk ja. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Godt gjort å rekke gjennom alle andre folkeslag i verden på de 23 årene, særlig når du måtte ha tid til å vokse opp i tillegg. Lenke til kommentar
Erlend85 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det koster DRITT MASSE!! mange 23049230492304923049230492309402394 Joule energi å si "hei!"! Vi sløser ikke med energi! Det må du forstå! Midt i denne globale oppvarminga er dette goder vi ikke kan kose oss med! Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Litt tilleggsinformasjon. Det her er et flerkulturelt fellesskap. To norske jenter, en kenyansk gutt og en pakistansk gutt. De to sistnevnte snakker hovedsaklig engelsk. Er kenyaneren som er den sosiale, han er stort sett den eneste jeg snakker med. Begge de norske jentene har kjærester og tydeligvis venner nok. Hadde et ok inntrykk av hun ene (ikke hun i første post), men testa henne i stad og hun brydde seg ikke om å hilse eller noe som helst. Mest fristet til å ignorere dem fullstendig hvis det er sånn de vil ha det. Endret 14. april 2009 av Kloever_2 Lenke til kommentar
thermos Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Har bodd i to hybelbygg jeg. Og var slik begge plasser, helt til etter første vors! + To av jentene jeg har bodd med snakket aldri med meg, sa såvidt hei tilbake, de var ikke single. Hun ene jenta ble veldig "venn" med meg da når typen var utro mot henne Endret 14. april 2009 av thermos Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hadde ei kenyansk jente her også til inntil ganske nylig. Men hun har flytta fra en etasje til en annen, i samme bygningen. Hun var like omgjengelig som sin landsmann. Kan jo fundere på hvorfor hun flytta. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hva med å stirre jentene i øynene og gå etter dem inn på kjøkkenet mens du sier "hei!" helt til du får en reaksjon? Gi dem ett lite hint om hvordan de oppfører seg.. Nordmenn er ett folkeslag for seg selv, men det ser det ut som de fleste har skjønt.. Lenke til kommentar
Trygve Onnestad Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Til trådstarter : Og hva gjør du for å bedre kontakten ? står du der bare som en påle, og stirrer på dem med store øyne mens du venter på et hei ? Ikke alle som vil ha noe med de andre beboerne å gjøre. De kan være folkesky av natur. de kan ha angst for å ta kontakt. eller de kan tenke det samme som deg. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Til trådstarter : Og hva gjør du for å bedre kontakten ? står du der bare som en påle, og stirrer på dem med store øyne mens du venter på et hei ? Ikke alle som vil ha noe med de andre beboerne å gjøre. De kan være folkesky av natur. de kan ha angst for å ta kontakt. eller de kan tenke det samme som deg. Jeg er utvilsomt det minst sosiale mennesket her, men det er likevel jeg som hilser på de andre (med unntak av kenyaneren, han kan fort komme meg i forkjøpet). Ingen av de norske jentene har sosiale problemer, snarere tvert imot når det gjelder hun jeg testet i stad. Jeg kunne forstått det om det bare var meg de ignorerte, men de gir som sagt faen i hverandre også. De norske jentene har jeg aldri sett utveksle et eneste ord med hverandre. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg var en sånn inneslutta fyr som for det meste holdt meg på studenthybelen min og lagde mat og vaska opp på kjøkkenet når det ikke var andre der. Ergra meg grønn når folk arrangerte middager og lignende på felleskjøkkenet, da likte jeg ikke å trenge meg på for å lage min egen mat osv. Noen bare er sånn. Der jeg bor nå (ikke studenthybel) hender det at jeg hilser på naboene, men jeg har ingen videre interesse av å kjenne noen av dem som venner, egentlig. Heldigvis har jeg eget kjøkken og bad. Mange av dem er dog likefullt idioter, hiver masse illeluktende søppel inn på vaskerommet, bryter seg inn i postboksene til folk osv. Kanskje derfor jeg ikke gidder å gi så mye av meg selv? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vi minner om reglene for gjesteposting, som du finner i egen boks øverst i forumet. En eller flere poster har blitt slettet som følge av brudd på disse reglene. Husk at posting med gjestekonto er for innlegg av alvorlig og/eller sensitiv art. Vi oppfordrer alle til å respektere reglene, slik at vi kan beholde dette tilbudet for de som måtte trenge det. Grove misbruk vil medføre ip-sjekk. Dette innlegget skal ikke kommenteres, da det er off-topic. Reaksjon på moderering gjøres eventuelt på pm. Tilbakemelding av generell karakter kan gjøres i Tilbakemeldinger om forumet. Lenke til kommentar
Kloever Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Mange av dem er dog likefullt idioter, hiver masse illeluktende søppel inn på vaskerommet, bryter seg inn i postboksene til folk osv. Kanskje derfor jeg ikke gidder å gi så mye av meg selv? De to norske jentene er ordensmennesker, jeg er midt på treet, kenyaneren er variabel og pakistaneren er en ordentlig gris (hehe). Da ser det ofte ut som et helvete på kjøkkenet og badet. Så det er ikke umulig at det her er noe av bakgrunnen for den elendige stemningen. Holder meg for det meste på rommet mitt. Jeg er altså ikke noen engel som inviterer til sosiale happenings og vasker som en gud. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Alle som diskuterer meddebattanter og ikke trådens emne fra nå, kan vente seg en smekk på fingrene. Jeg gidder ikke sitte å se på at dere besudler tråden her med drittpreik. Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 En del av væremåten ja... Man må bare være åpen da. Lukker man seg, lukker alle seg. Da jeg bodde i et lite hybelkomplex med 2 jenter og en annen gutt ble vi ellers så godt kjent. Ene jenta spurte stadig om hva jeg synes var pent på henne osv... Altså hun kom og viste meg klær.. Møtte henne faktisk i bare BH'n og trusa første gangen... Skulle ønske jeg pratet mer med henne... Hun andre vet jeg ikke helt va jeg ska si. Hun er en slik følsomtype. Snakker stadig på msn. Lenke til kommentar
brutal_mann Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Sett meg i en slik bosituasjon og jeg hadde ikke ofret noen et blikk eller et hei. Stort sett kjeder mennesker meg og jeg har bedre ting å gjøre enn å snakke om været. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er ikke verre enn at man flytter til et privat kollektiv, hvor det er underforstått at man bor sammen og ikke alene. Har bodd på (og opplevd) noen studenthybler oppigjennom, og jeg blir like paff hver gang. Er alltid slik som du beskriver det. Det er en eller to som oppfører seg som folk, resten kan du bare glemme. Jeg bodde eksempelvis på hybel ved Ullevoll stadion for noen år tilbake, der var det stort sett bare jeg og nabojenta som snakka sammen, enda vi bodde 8 stk i gangen (eller noe slik). Felles kjøkken og bad. Et rom sto ledig i noen dager (etter at en flyttet ut), og så dukket plutselig en afrikansk fyr opp, han skulle forsvare doktorgraden sin (og kun var der noen dager). Han var selvfølgelig langt mer snakkesalig enn hele resten av gangen til sammen (skulle ikke så mye til). Jeg klarer virkelig ikke å bo på slike steder. Har sluttet helt med det. Privat kollektiv er det eneste som går an. Da kan man i alle fall ha full kontroll på at man ender opp med folk det går an å ha normalt samvær med. Sier ikke at man absolutt må være sosial. Er man innesluttet er det bare å skaffe seg studenthybel via SiT/SiO (eller hva nå enn den lokale varianten er). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå