Buxa Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hepp da var det gjenoppfriskning av forholdsvis enkel derivasjon igjen. Sitter å undrer litt Deriver: f(x) = (2x+3)^4 Min løsning: f'(x) = 4(2x+3)^3 Finner liksom ikke helt ut av dette, som jeg trodde var lett. Jeg skal vel gå videre, men hvordan? Gange 4 med leddene i parantesen? Er ikke helt mitt felt jeg er inne på nå. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Bruk kjerneregelen. f(x)=(2x+3)^4 f'(x)=4(2x+3)^3*2=8(x+3)^3 Du har gjort helt rett, men du må huske å gange med den deriverte av kjernen. Lenke til kommentar
Buxa Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Bruk kjerneregelen. f(x)=(2x+3)^4 f'(x)=4(2x+3)^3*2=8(x+3)^3 Du har gjort helt rett, men du må huske å gange med den deriverte av kjernen. Aaah, I see. Takk så mye for hjelpa. Da er jeg ett skritt videre i repeteringa fra halvårskurs 3MZ Nå gjenstår derivering av brøk Kan bli artig! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Bruk kjerneregelen. f(x)=(2x+3)^4 f'(x)=4(2x+3)^3*2=8(x+3)^3 Du har gjort helt rett, men du må huske å gange med den deriverte av kjernen. Aaah, I see. Takk så mye for hjelpa. Da er jeg ett skritt videre i repeteringa fra halvårskurs 3MZ Nå gjenstår derivering av brøk Kan bli artig! No problem. Derivering av brøk er jo rimelig greit da. Bare å bruke produktregelen og ta det skritt for skritt. Endret 14. april 2009 av Mr. Bojangles Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå