Gå til innhold

Tearing/flimring på 22" lcd

Mato

Anbefalte innlegg

Hei

har en 22 Acer AL2216W som Flimrer / tearer i bildet , dvs det kommer en svart strk litt random på bildet og alt under dette flimrer .

Skjermen er min andre skjerm og brukes til og vise irc , winamp og andre "lette" ting og ikke gaming .

når jeg kun viser skjermbakgrunn er det ikke noen problemer , det mirc hovedsaklig det er et problem med atm , jeg tenker det kan være et kabel problem da jeg bruker vga kabler i en dvi port med en half dvi->vga plug , skal teste med en dvi kabel i morgen .'

ellers er de nyeste driverne til skjerm og skjermkort instalert .

kan dette være et problem med skjermen eller noe annet ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har byttet kabel , er usikker om det hjalp noe nevneverdig , tilog begyne med så det ut til og hjelpe , men så kom det tilbake .

det jeg ikke helt klarer og bestemme meg for er om problemet er lokalisert i irc , er meget skjelden jeg ser noe til det når jeg ser film på skjermen , og jeg har hør litt om at mirc ikker er så venneling mot store skjermer , ikke det at jeg har hatt mirc opp over lenger tid på main skjermen min da jeg bare tabbet inn og ut

Lenke til kommentar

Hei!

Hadde samme problem som deg med flimring. Jeg fant ut at jeg måtte bruke separerte strømuttak fra veggen, altså ikke koble både laptop og lcd skjerm på samme skjøteledning. Koblet bare lcd skjermen til et annet strømuttak i veggen.

Vet ikke om det spiller noen rolle mellom stasjonær og laptop, men verdt å prøve ;)

Håper det hjelper!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...