Natrich Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja som tittelen sier, vil dette hovedkortet fungere med denne SSD-en? Kan SSD og HDD jobbe sammen i samme raid? Jeg prøvde meg i SSD guiden men der fikk jeg null respons... Håper jeg kan få litt mer respons her Natrich Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Joda det vil funke med det hovedkortet, dog om du skal kjøpe det så vil jeg råde deg til ett annet hovedkort med Intel brikkesett for mindre knot. Ellers med vanlig HDD og SSD i RAID, ja det vil funke, MEN SSD'en blir bremset ned til svakeste ledd, altså HDDen. Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hva "består" det knotet av, vanskelig å sette opp? Så det er ikke å anbefale å bruke HDD og SSD i samme raid? Natrich Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 For å si det på en annen måte ang. raid, mister man kapasiteten til SSD hvis man kjører SSD og HDD? Natrich Lenke til kommentar
007CD Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 RAID skalerer etter svakeste ledd, altså 2 + 16 = 2 i RAID og ikke 18 for å si det slik. Med knot så mener jeg at Nvidia brikkesett sliter med en god del stabilitets problemer blant annet og er litt bingo. Dette er kjent, ett kjapt forumsøk på nForce og Intel vil gi deg en pen pekepinn på hva alle disse problemene innebærer. Men tilbake til SSD og HDD i samme RAID, nei jeg ville ikke anbefalt det fra ett økonomisk og plassmessig ståsted. SSDen ene og alene (Om det er en kvalitets SSD) vil faktisk yte bedre enn i ett RAID med en harddisk. Lenke til kommentar
GullLars Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Bruk SSDen og HDDen hver for seg ja. SSDen vil yte mye bedre en et RAID med mange harddisker. EDIT: hvis du skal bruke SSDen til OS (windows) så burde du legge i 2-3 hundrelapper til og kjøpe Vertex, den yter mange ganger bedre. Endret 14. april 2009 av GullLars Lenke til kommentar
Natrich Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) OK, Takk for hjelpen! Tror jeg skal gå for en SSD alene, altså ikke raid. Natrich Endret 15. april 2009 av Natrich Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå