Arnesen1 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei. Jeg har nå gått 2år på vgs, første året gikk jeg "Teknikk og industriell produksjon" Andre året gikk jeg "produksjon og industriteknikk - Fordypning CNC" Men etter å ha drevet med dette i ca 1år nå så begynner jeg å tvile på om dette er noe for meg. Har snakket med opplæringskontoret og sånt og de mener at dersom jeg hopper av nå så er sansynligheten for at jeg får skoleplass svært liten. Siden dette året som lærling vistnok teller som et skoleår. Så da er egentlig spørsmålet, hva kan jeg gjøre nå, hvis jeg velger å avslutte lærekontrakten? Jeg har veldig lyst til å bytte til noe som er mer datarealtert. Tenkte litt på å søke meg inn på Ikt. Men sånn egentlig så er jeg ikke særlig fristet til å gå mere skole heller, finnes det noen annen løsning jeg kan ta, og fortsatt ende opp med et fagbrev etter en stund? Cnc er egentlig ganske mye data, og jeg kan en del data fra før. Så ville det vært mulig for meg å prøve å søke ny lærlingerplass eller noe lignende innenfor ikt uten å gå noe mer skole? For å spøre enklere, hvilke mulighter/konsekvenser har jeg hvis jeg hopper av nå? Takker på forhond for all hjelp, for jeg er temmelig usikker nå. Har egentlig en liten følelse av at jeg ikke kommer til å klare å gjennomføre et år til som lærling innenfor dette fagområdet. Lenke til kommentar
Arnesen1 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Ingen som har noen inspill? hehe, er veldig usikker så hadde vært fint om noen kunne prøvd å gi meg en liten oppklaring i hvilke muligheter jeg har hvis jeg slutter med det jeg driver med nå osv. Lenke til kommentar
bruktCDplate Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 Forkurs til ingeniør er vel et alternativ vis du hopper av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå