luminex Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Er lysten på kamera, er nybegynner og har surfet litt på forskjellige tester og priser, men forvirringen bare øker, alle har jo selvfølgelig sine egne meninger og sin egen favoritt. Kameraene som frister er: EOS 500D-40D eller Nikon D90 De ligger på ca samme pris, men 40D begynner kanskje å bli foreldet. Hvilke fordeler har Nikon kontra Canon?? og visa versa Når jeg først skal kjøpe kamera så er det jo greit å svi av litt ekstra, da har man jo gjerne kamera lenge. Noen meninger?? Alt er til hjelp Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har du lest Guide:Hjelp til valg av første speilrefleks? Og Akam's anbefalinger? Du spør(?) om D40 er foreldet, til det vil jeg si klart nei. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vurdert Pentax? Er du ute etter et rimelig kamera har du K200d kit med to gode objektv til litt over 5000 hos Skandinavian photo. Et greit begynner kamera... Lenke til kommentar
luminex Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Kanskje ikke foreldet, men det er jo ikke "Det nyeste" på markedet Ser at D90 er anbefalt, men det er litt forvirrende å se hva som egentlig vektlegges på bildekvalitet hva tester angår, noen viser til fordeler med flere pixler, og samtidig leser jeg at fordelen med flere pixler er kun hvor stor utskrift du kan ta av bildet `litt på spissen` Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vurdert Pentax? Er du ute etter et rimelig kamera har du K200d kit med to gode objektv til litt over 5000 hos Skandinavian photo. Et greit begynner kamera... Det er et godt råd og et godt kjøp. Og det er mer enn et greit nybegynnerkamera. Lenke til kommentar
luminex Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Vurdert Pentax? Er du ute etter et rimelig kamera har du K200d kit med to gode objektv til litt over 5000 hos Skandinavian photo. Et greit begynner kamera... Jeg er ikke nødvendigvis ute etter et "nybegynner kamera" jeg hopper gjerne rett i det, kanskje ambisiøst men, hvorfor ikke?? Lenke til kommentar
world wide weird Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 dahlur: "Når jeg først skal kjøpe kamera så er det jo greit å svi av litt ekstra, da har man jo gjerne kamera lenge." -Et billig kamera varer nøyaktig like lenge som et dyrt et; til du får lyst på den neste hotte utgaven. De beste og dyreste kamerahusene er minimalt teknisk bedre enn de billigste. Du vil ikke se forskjell på fotografiene. Om ett års tid er de billigste kameraene like gode som dagens dyreste. Om du vil ha best mulig kamera for pengene, så kjøper du det billigste kamerahuset og bruker mesteparten av pengene på optikk ( et godt normalobjektiv). Kvalitetsobjektivet du kjøper nå, vil fremdeles være et kvalitetsobjektiv om 20 år, og nøyaktig like godt. Kamerahuset er "gammelt" når neste modell kommer (6mnd?), og du vil sannsynligvis erstatte det før du har slitt det ut, uavhengig av modell. Det er fem store produsenter av digitale speilreflekskameraer på markedet; Canon, Nikon, Olympus, Pentax og Sony. De leverer alle gode produkter, på litt ulikt vis, og bør være med i vurderingen. Lenke til kommentar
Kjell75 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Da har de og greie priser på K20d kit, bedre enn Nikon D80 i vertfall! Det kan jeg si utifra en god del sammenligning.... Endret 14. april 2009 av Kjell75 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå