Breidablik Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hei! Som topic sier er jeg på jakt etter nytt musikkanlegg til PC-en. Jeg tenker da på 5.1 surround-oppsett... Jeg har sjekka litt i prisguiden og funnet frem til noen forskjellige sett som kan være aktuelle: Logitech G51 Logitech X-530 Logitech X-540 Men jeg er open for flere forslag, altså. Disse er bare de første jeg fant som kanskje kunne duge. Anlegget vil nok hovedsaklig bli brukt for musikk, men også en del spill og sikkert litt film. Hva budsjett angår har jeg ikke allverdens å bruke, men jeg kan vel sette av opp til maksimum 1000 kroner. Det er bare å komme med erfaringer til de jeg har listet opp eller komme med nye forslag. Jeg har ikke så mye peiling selv, så om noen har god greie er det bare å skrike ut! Takker for svar! Endret 19. april 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
neemac Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Som topic sier er jeg på jakt etter nytt musikkanlegg til PC-en. Jeg tenker da på 5.1 surround-oppsett... Jeg har sjekka litt i prisguiden og funnet frem til noen forskjellige sett som kan være aktuelle: Logitech G51 Logitech X-530 Logitech X-540 Men jeg er open for flere forslag, altså. Disse er bare de første jeg fant som kanskje kunne duge. Anlegget vil nok hovedsaklig bli brukt for musikk, men også en del spill og sikkert litt film. Hva budsjett angår har jeg ikke allverdens å bruke, men jeg kan vel sette av opp til maksimum 1000 kroner. Det er bare å komme med erfaringer til de jeg har listet opp eller komme med nye forslag. Jeg har ikke så mye peiling selv, så om noen har god greie er det bare å skrike ut! Takker for svar! Jeg må ærlig si at jeg har god erfaring med Logitech, så jeg hadde ikke stusset Men sånn i farten akkurat no har jeg ingen forslag desverre. Men lykke til Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Ja, jeg har hatt eit sett høytalere fra dem før, og jeg var veldig fornøyd med dem - helt til de sprengte... Men det må ikke nødvendigvis være fra dem. Andre merker er også fullt godkjente... (Så lenge lyden er bra, vel å merke...) Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Logitech X-530 var det første jeg tenkte på, da det hadde fått masse bra kritikk og greier... Men så leste jeg om denne "etterfølgeren" X-540, som vissnok "hvertfall ikke skulle være noe dårligere"... Så da ble jeg litt usikker. Men så var det noen som skrev at X-540 var helt ubeskytta på undersida, noe som så klart ikke er veldig praktisk, i hvert fall ikke for min del, så da gikk jeg litt bort fra det igjen. Men så (igjen) så jeg G51 (også Logitech), til noen hundrelapper mer, som også virket veldig bra... Så jeg er ganske usikker kan du si. Men jeg har nå, etter hye om og men, funnet ut at X-530 sannsynligvis er det beste valget for meg (uten å være sikker, så klart ). Så hvis ingen har noe spesielt å si på det tror jeg det blir kjøp om ganske kort tid. Edit: Linker i førstepost... Endret 16. april 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 18. april 2009 Forfatter Del Skrevet 18. april 2009 Meeen... Så har jeg klart å ombestemme meg igjen, og valget falt på X-540. Men for å unngå å ombestemme meg igjen har jeg nå bestilt fra netshop, så pakken er nok her om noen dager... Lenke til kommentar
Sp1ke Skrevet 23. april 2009 Del Skrevet 23. april 2009 Hmm, driver faktisk å tenker på å få meg eit surround anlegg sjølv. Har du fått det endå? Er du fornøgd? Har tenkt litt på Z-5500, men den er ganske dyr nemlig.. Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 23. april 2009 Forfatter Del Skrevet 23. april 2009 Jeg fikk anlegget i dag og har testet det ut litt, og til nå kan jeg ikke si meg annet enn fornøyd. Veldig bra lyd, subben spiller høy, klar og fin bass, og satelittene er også alle veldig gode. Under spill som støtter surround-lyd er det virkelig kos. Lyden er ren og fin, og surroundsound-effekten er veldig realistisk. Når man spiller av "stereo-lyd" (altså lyd som er spilt inn som stereo. Blant annet musikk og eldre spill) fungerer "matrix"-moduset veldig bra. Om den står på "ikke-matrix" (vanlig) kommer lyden bare ut av de to fremre høytalerne, men i matrix-modus kommer lyden ut av alle høytalerne, og lyden er veldig fin! Så alt i alt har jeg ikke mye å utsette. Lyden er bra, kontrollenheten veldig fin og hendig, og hele settet har veldig lekkert og smart design. Senter-høytaleren festes fint oppå skjermen og står støtt. Så om du ikke vil brenne av ALT for mye penger på anlegget er dette et veldig godt alternativ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå