Gå til innhold

Noen som har erfaringer med Blackberry?

Anbefalte innlegg

Jeg bruker telefonen mye med multimeida (musikk og film), men også e-post osv. Jeg har allerede en Iphone, men ønsker en backuptelefon som er enkel å håndtere, og som kan dekke de behovene. Er blackberry dumt valg, eller er det andre ting som ville være å anbefale?

Minnes at noen her sa at bruk av epost på blackberry pga komprimering osv tok mindre kb enn andre, stemmer det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fordelen med Blackberry er epost-systemet. For å kunne utnytte dette, må du ha et spesielt abonnement. For privatkunder i norge er det bare Trigcom som tilbyr dette. Blackberry's geniale epostløsning virker IKKE med noen andre operatører i Norge. Du kan selvsagt bruke den som en vanlig telefon, og til og med bruke "vanlig" epost på den, men da går du glipp av hovedgrunnen til å velge Blackberry.

Lenke til kommentar
Fordelen med Blackberry er epost-systemet. For å kunne utnytte dette, må du ha et spesielt abonnement. For privatkunder i norge er det bare Trigcom som tilbyr dette. Blackberry's geniale epostløsning virker IKKE med noen andre operatører i Norge. Du kan selvsagt bruke den som en vanlig telefon, og til og med bruke "vanlig" epost på den, men da går du glipp av hovedgrunnen til å velge Blackberry.

jeg regnet nesten med det, men samtidig så blir ikke det så mye problematisk. trigcom sitt abonnoment for privatbrukere koster 0.- i måneden, og 12,5 per mb. Siden det blir en telefon jeg skal hente noe epost med av og til, så er jo det abonnomentet ganske greit, samtidig som jeg kan droppe den vanlige mobilen, og tune ut verden med blackberryen om jeg skulle føle det behovet en gang. Det er tross alt ment som fritidstelefon, backup telefon, og etter å ha lest noen tester, så kan det se ut som videofunksjonen/støtten er langt bedre enn iphone sin faktisk. Den er bare noe treg, men det overlever jeg.

edit:

Røfflig regnet så skull en mb via blackberry tilsvare 6 virkelig mb i følge tester, men jeg har et abonnoment fra one call som brukes i tillegg til nåværende netcom, og der kommer jo mb prisen på 0,99. Helhetlig, blir opplevelsen forringet vesentlig av å bruke onecall fremfor tricom?

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Kaprer tråden litt. Har et par spm.

Vil Internett (3G, Wi-Fi), MMS og MSN (chat) funke på en Blackberry Bold 9000 som er unlocked i USA (feks tidligere AT&T) ?? lr funker det bare å ringe og sende sms?

Har nå en Sidekick 2008 og der fungerer det bare å ringe og sende sms. Må ha det opprinnelige abonnementet (t-mobile). Litt kjipt.

Vet det egentlig er hovedsaklig en epost mobil, men selvom jeg ikke har noe bruk for det, så liker jeg å ha qwerty tastatur. Kan selvsagt kjøpe E71 her i Norge for ca samme prisen jeg må ut med for en Bold 9000 fra USA (eBay). Hva synes dere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...