Bruker-158599 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Litt nærvøs når jeg fremfører. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Forbered deg godt hjemme, les det flere ganger for deg selv. Når dagen nærmer seg bare prøv å sperr alt ute, mens du fremfører ikke se på noen spesielle men la blikket fare over hele publikumet. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg har litt av det samme selv. Samboeren min også er litt nervøs. Nøkkelen ligger i å øve godt nok sånn som Blink-182 påpeker. Kan du alt går det bra. Gjerne framføre foran en du kjenner godt. Ta det høyt for deg selv. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Og ikke vær redd for å improvisere. Det som kanskje også kan være lurt kan være å være litt demonstrativ for seg selv. Blant annet rev jeg alltid istykker manus og så gikk jeg opp og pratet. Det jeg mener er: ikke hold foredrag, prat om temaet, det kan ofte gjøre det mye mer innteresant enn å bare holde et foredrag hvis du skjønner. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Takk for tips. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 nei, det er jo det da hadde det sånn før jeg og, men en viktig huskeregel er jo å bare gi faen i hva alle andre synes Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Stryk "hva alle andre synes". Bare gi faen. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Jaha hva er forskjellen? Neida Ikke fler tips? Skal gi faen. Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tror det med å gi faen egentlig er det viktigste. Dog det vi lærer på skolen når vi skal fremføre (vi gjør det jo på en litt annen måte da siden vi er salg service og sikkerhet) er at vi får beskjed om å selge svaret vårt hvis du skjønner, overbevise de som ser på og argumentere hvorfor vår løsning er best. men dette kommer jo helt ann på oppgaven. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvis du tenker på at "nå skal jeg gi faen i hva de andre synes", må du jo nesten vite noe om hva de andre synes før du kan gi faen i det. Lenke til kommentar
LOOM Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hvem er du redd for? Hva er du redd for? Finn ut av det, og prøv å utsett deg for denne "faren" litt oftere. Er ikke dette klassen du er med til daglig? Jobb litt med deg selv, vær mer fremtredene på daglig basis. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hvis du tenker på at "nå skal jeg gi faen i hva de andre synes", må du jo nesten vite noe om hva de andre synes før du kan gi faen i det. Du må ikke tenke hva andre synes, du må bare gi faen hvis du skjønner da. Husk også å vær deg selv, gjerne legg inn litt humor, vær gang jeg var nervæs slengte jeg inn en litt morsom setning og med en gang jeg så lærern trakk på smilebåndet ble alt litt lettere. Endret 14. april 2009 av Perrern Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja, jeg skrev det jo to innlegg over deg. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ja, jeg skrev det jo to innlegg over deg. Å jeg trodde du mente at du måtte jo vite hva de andre tenkte om deg for å gi faen så derfor kunne du liksom ikke gi f Lenke til kommentar
jaadd Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Om du forstår alle sammenhenger i det du skal legge fram, slik at du kan prate fritt om det, da vil det være mye enklere å ikke bli nervøs. Skaff deg en god, dyp forståelse for stoffet. Ikke tenk spikra manus, da blir det fort mye mer å huske på. Tenk at det er du som kan noe om temaet, og at du skal lære det bort til de som hører på. Lag deg kun ett eller to enkle stikkord (ikke setninger) for hvert tema/undertema, så vil du være trygg på å ikke glemme noe viktig. Glemmer du en liten detalj her og der er det ikke så farlig, så lenge du får fram essensen og de viktige poengene. Slik mener i alle fall jeg du blir best rusta til en framføring. Lenke til kommentar
Pebino Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har slitt med stamming i mange år, og jeg sleit selvfølgelig med framføringer. Men, som folk sier. Jeg ga faen, tok den tida jeg trengte og kom meg igjennom. For meg hjalp det VELDIG å kunne alt om temaet så jeg følte meg sikker på alt, da trenger man ikke manus og man slapper mere av. Jobb med det, framfør for deg selv, for foreldrene dine eller eventuelle søsken før du går på skolen. Det hjelper deg masse Lykke til Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Ogsa skal du vite at opplevelsen er mye mer overveldende for deg enn for publikum. For dem virker det helt normalt. De ser ikke at du er nervos med andre ord. Det er helt normalt a vaere nervos, men jeg tror det gar over hvis du folger tipsene andre har gitt, og ogsa tenker at det er ikke sa farlig hva enn som skjer. Dette er ikke noe dods seriose greier, bare slapp av og ta det naturlig. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Husk også å prøv å få det til å se ut til at du får kontrol, selv om du ikke har det. Fordi ser det ut som du har kontrol har du kontrol. Lenke til kommentar
Bruker-158599 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 (endret) .... Endret 31. juli 2010 av riskake90 Lenke til kommentar
evilleader360 Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Når læreren snakker til deg, ikke ha øyekontakt, se heller på panna, funker bra . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå