alextech Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Jeg bestilte en ny data fra Digital impuls den 5 februar 2009 og har brukt den aktivt siden da. der ble det satt inn en Intel Core 2 Duo E7500 2.93GHz Og Nvida Gefroce 9800GT Etter hva jeg har skjønt er det 2 vifter i dataen. Jeg bruker ett program som heter Speedfan som måler hvor varme komponentene i dataen er og der jeg kan regulere hvor for vifta skal gå... Når jeg kjørte det programmet for første gang i sist uke stod det at GPU altså skjermkortet lå på 71 grader med ett flammetegn bak.. det samme gjaldt CPU som lå på 69 grader. Jeg fikk beskjed om at dette er for varm, og det står det jo også i programmet. Derfor lurer jeg på om det er noe galt med dataen? Men jeg tviler på at det er det... Hvis det er tilfelle at de ikke har satt inn kraftige nokk vifter eller nokk vifter er da ikke det min feil hvis noe av det blir for varmt og ødelagt.. blir jo det samme som at man kjøper en bil, men hjulene er for små til å kjøre den.. Jeg forventer at når de setter inn en slik CPU eller GPU så må viftene klare å kjøle det ned. Speedfan programmet lar meg regulere hvor mange prosent hver av viftene skal kjøre.. jeg setter dem opp slik at alle kjører på 100% mvh, Alexander Lund Lenke til kommentar
HeinrichVII Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du må da vel for svarten skjønne at du ikke må ha kabinett på komponentene. Det blir alt for varmt og det kan smelte. Det er et mirakel at du ikke har satt fyr på huset med kone og barn inni. Du og hele resten av din generasjon mangler kapasiteten til å tenke; "hva om?" skjerp deg, gutt og ikke ha kabinettet på. Alternativt kan du også åpne et vindu og henge komponentene ut bare for å være på den sikre siden. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ikke hør på han, ser at han er litt i trollehumør ved å leke gretten gamling. Åpne kabinettet og sjekk for støv, om jeg ikke tar feil så har du rene ullteppet inni der. Lenke til kommentar
alextech Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hehe, joa.. Skal ta å skjekke det..Men trodde ikke det ble teppe der så fort Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 69 og 71 grader er ikke varmt. Kryper GPU over 90 grader og CPU over 80 kan du begynne å klage Støvsug! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nei for f*en, ikke støvsug! Støvsuger i pc = statisk elektrisitet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Nei for f*en, ikke støvsug! Støvsuger i pc = statisk elektrisitet Ikke om du har en IQ som er større enn skostørrelsen din. Jeg foreslår at du tar en penn og lirker opp støvlaget på diverse vifter, om du er virkelig pirkete så kan du demontere kjølerene. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Eventuelt trykkluft på boks? eller en q-tips. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Man skal da ikke stikke støvsugeren rett på HK! Støvsug i områdene hvor det ikke er komponenter, demonter vifter og støvsug dem. Det regner jeg med alle forstod! Lenke til kommentar
Eirik Skrevet 20. april 2009 Del Skrevet 20. april 2009 Bare sier i fra Mange som sier at man skal støvsuge, uten å vite at det er farlig. Trykkluft på boks er det beste alternativet uansett. Man kan sette støvrugeren over kabinettet, slik at støv som blåses ut (vrimler opp i lufta) blir tatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå