krimskrams Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Lurer på om noen kan anbefale et gratis program som kan konvertere wav-filer til mp3-filer. På forhånd takk Lenke til kommentar
Torefos Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Prøv denne. Den skal være gratis. Lame_Front_End Testet den nettop selv, og funka utrolig bra. Konvertere en mp3 til wav på null komma niks. Resultatet av en mp3 fil på ~6MB, en wav fil på 34MB. Spiller av helt fint. Lykke til Endret 14. april 2009 av Torefos Lenke til kommentar
Breidablik Skrevet 19. april 2009 Del Skrevet 19. april 2009 (endret) Jeg bruker FormatFactory til slikt. Det kan konvertere det meste av lyd- og video-filer til det meste... Prøv det ut! Edit: 1337 poster!!! Endret 19. april 2009 av Breidablik Lenke til kommentar
Dabola Skrevet 30. april 2009 Del Skrevet 30. april 2009 (endret) Enig med Torefos om at du bør bruke LAME som konverter. Den mest brukte globalt. Men ikkje like enig om at Lame_Front_End er det rette programmet for innstillinger av LAME. Sjølv bruker eg mykje CDEX men vil du ha det enklast mogeleg bør du i alle fall benytte den siste versjonen av Pazera Free Audio Extractor som er 1.3 - og ikkje 1.2 som koblinga til Torefos fører til. Den siste versjonen benytter LAME 3.98.2 - som er er eit stort framskritt mhp høgkvalitets-mp3. Uansett anbefaler eg å bla litt fram og tilbake på LAME si heimeside, kva "variabel bitrate"/ VBR betyr og få med deg at ei mp3-fil kan du lage med STOR variasjon i kvalitet. På deiras heimeside finn du og ei opplisting av anbefalt programvare. Endret 30. april 2009 av Dabola Lenke til kommentar
TheMaister Skrevet 1. mai 2009 Del Skrevet 1. mai 2009 lame fra kommandolinja funker best for min del. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå