Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst]Kjørte med parkbremsen på!

NT84

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg blir så ergelig sint når jeg ser hva dere bedriver. Ikke bare er dere den sløveste generasjonen siden romerne, men i tillegg er dere jo dønn umulige. At du kan kjøre en hel mil uten å merke at parkbremsen er på gjør rett vondt. Min far da han var ung kunne kjenne tælahiven i bakken på førti meters avstand. Selv hadde jeg aldri kunnet kjøre med parkbremsen på. Håper det blir dyrt, slik at du lærer.

Lenke til kommentar
Jeg blir så ergelig sint når jeg ser hva dere bedriver. Ikke bare er dere den sløveste generasjonen siden romerne, men i tillegg er dere jo dønn umulige. At du kan kjøre en hel mil uten å merke at parkbremsen er på gjør rett vondt. Min far da han var ung kunne kjenne tælahiven i bakken på førti meters avstand. Selv hadde jeg aldri kunnet kjøre med parkbremsen på. Håper det blir dyrt, slik at du lærer.

Mange fornuftige svar her. Er fullstendig klar over at dette burde vært unngått, men det er faktisk mulig å være stressa. Nå er det heller ikke snakk om at jeg ødela bilen pga dette! Parkbremsen sto jo ikke fullstendig på, da hadde jeg jo oppdaget det med en gang. Den var såvidt oppe som førte til at bremseklossene mest sannsynlig berørte skivene en smule. Jeg bare lurer på hva dette evt kan komme til å koste osv. Skulle tro jeg hadde drept noen.

Lenke til kommentar

Haha bra video :)

På volvo 850 har du håndbremsen inni skiva som en liten trommel brems. At du har kjørt med brekket på til det ryker litt er ikke all verdens fare. En fin måte for og få brekket jevt og bra på etter en reprasjon er og kjøre med det på.

Hvis det har seg sånn at brekket ble dårligere etter at du kjørte med det på er det nok på tide og bytte de brekk båndene. Gamle bånd vil ikke ha godt av det og nye tåler det. Om selve trommel delen av skiva har fått kast i seg er eller ikke det allverdens fare det eller. Tror ingen ville sett det på en eu kontroll eller brydd seg så lenge det låser likt. Da vil det i såfall riste i hele bilen neste gang du kjører med brekket på :D

Du må ta opp og se og vurdere alt bak der. Mulig det er på tide og bytte alt sammen eller bare bånd. Kanskje du ikke trenger og bytte noen ting bare smøre opp saksemekanismen. Vil tippe det kommer på rundt 4-5 tusen et sted for nye skiver,klosser og bånd ferdig bytta. Da har du bytta mer enn nødvedig for og rydde opp i brekk-tur hendelsen.

Lenke til kommentar

Eg var selv så uheldig at eg kjørte med håndbrekken delvis på(det lå noe under den slik at den ikke gikk helt ned når eg skulle ta av håndbrekken). Det luktet svidd når eg stoppet rett etterpå men ut over det så merket eg lite til det i ettertid. På første service etter uhellet så ble det byttet noen deler på håndbrekken. Mener dette kostet et sted mellom 1500-2000. Husker ikke helt hva det var.

Kommentar til filmen: håper den politibetjenten var ekte og at de fikk et klaps over fingrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...