Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Scooteren fungerer litt merkelig.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det hørtes ut så en ødelagt tennplugg......

Prøv å skifte den? er jo ikke mye arbeid eller penger..

Mange svar her, huff..er faktisk litt usikker. Hørt at det kanskje kan være noe med lufttilførselen også?!

Prøv å bytt plugg som MadsFN sier.

Hadde samme problem selv.

Eller så kan det være coil/cdi

Hvilken scooter gjelder det?

Lenke til kommentar

har du byttet olje på den siden den var ny? vis ikke må du gjøre det kjappt. den olja som den kommer med er innkjøringsolje. den skal du ikke kjøre med til vanlig. har du stillt ventilene? dette må og gjøres på disse scooterene. de ryker kjappt om du ikke passer på velikehold ;)

Lenke til kommentar
Hvor langt har den kjørt? Har du noen sinne hatt en service på den?

Den har kjørt kun 40km så den er rimelig ny

Hvor langt tid tar det før den kommer "til seg selv" igjen??

Noen sekunder..mister helt motorkraft så "våkner" den igjen..har aldri stoppet helt.

Prøv og bytt plugg...Også kan du rense luftfiltret

Skal bytte plugg nå til NGK CR7HS for å se om det hjelper. Kan rense luftfilteret samtidig. Skal også sjekke at det ikke er noe slange i klem. Hørt at dette er et kjent problem.

har du byttet olje på den siden den var ny? vis ikke må du gjøre det kjappt. den olja som den kommer med er innkjøringsolje. den skal du ikke kjøre med til vanlig. har du stillt ventilene? dette må og gjøres på disse scooterene. de ryker kjappt om du ikke passer på velikehold

Har ikke byttet olje da den enda ikke er innkjørt. Skal gjøre det på 30mil merket. Har ikke stilt noen ventiler, snakker du om luft/bensin-ventilen mange sier at man skal dreie 2.5 ganger fra innskrudd punkt? Skal vedlikeholde den så godt jeg kan.

-

Siden dette er en ny scooter, skal jeg høre med butikken jeg kjøpte den hos. Føler ikke at jeg har kjøpt katta i sekken da jeg vet hva jeg fikk ved kjøp. Det er mye snakk om at det blir mye selvmekk på kina-scootere men det gjør meg ingenting da jeg interesserer meg i slike ting (mekk generelt).

Lenke til kommentar

Ja, jeg tok scooteren til verkstedet. De sa at det skyldtes meget dårlig tennplugg fra fabrikk faktisk.

De fikset scooteren på 90min (ekstrem bra og rask service) og det virker som at den fungerer som den skal.

Kommer med tilbakemelding om litt men det ser ut som at det har ordnet seg :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...