Goliath Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Scooteren som jeg bruker til jobb fusker i ny og ne. Plutselig mister den all motorkraft, så plutselig kommer den til seg igjen. Dette kan skje flere ganger under en kjøretur. Noen som aner hva det kan være? Lenke til kommentar
MadsFN Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det hørtes ut så en ødelagt tennplugg...... Prøv å skifte den? er jo ikke mye arbeid eller penger.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Luft i bensin, tett bensinfilter eller rusk i forgasser? Har ikke allverdens peiling på motor men håper det hjelper deg på vei. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Mange svar her, huff..er faktisk litt usikker. Hørt at det kanskje kan være noe med lufttilførselen også?! Lenke til kommentar
Thatssomebaadnews Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Kan høres mye ut som tett filter.. Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det hørtes ut så en ødelagt tennplugg...... Prøv å skifte den? er jo ikke mye arbeid eller penger.. Mange svar her, huff..er faktisk litt usikker. Hørt at det kanskje kan være noe med lufttilførselen også?! Prøv å bytt plugg som MadsFN sier. Hadde samme problem selv. Eller så kan det være coil/cdi Hvilken scooter gjelder det? Lenke til kommentar
reds Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tror du bør starte med pluggen. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Det er en Baotian BT49QT-9 (og ja; det er en kinascoter som er billig. Trenger ingen kommentarer rundt dette) Endret 14. april 2009 av Goliath Lenke til kommentar
.Butthead. Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Stilt ventilene? Byttet olje? Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvor langt har den kjørt? Har du noen sinne hatt en service på den? Lenke til kommentar
fiskejeger Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Hvor langt tid tar det før den kommer "til seg selv" igjen?? Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Prøv og bytt plugg, koster 50kr på en bensinstasjon. Også kan du rense luftfiltret Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 har du byttet olje på den siden den var ny? vis ikke må du gjøre det kjappt. den olja som den kommer med er innkjøringsolje. den skal du ikke kjøre med til vanlig. har du stillt ventilene? dette må og gjøres på disse scooterene. de ryker kjappt om du ikke passer på velikehold Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Hvor langt har den kjørt? Har du noen sinne hatt en service på den? Den har kjørt kun 40km så den er rimelig ny Hvor langt tid tar det før den kommer "til seg selv" igjen?? Noen sekunder..mister helt motorkraft så "våkner" den igjen..har aldri stoppet helt. Prøv og bytt plugg...Også kan du rense luftfiltret Skal bytte plugg nå til NGK CR7HS for å se om det hjelper. Kan rense luftfilteret samtidig. Skal også sjekke at det ikke er noe slange i klem. Hørt at dette er et kjent problem. har du byttet olje på den siden den var ny? vis ikke må du gjøre det kjappt. den olja som den kommer med er innkjøringsolje. den skal du ikke kjøre med til vanlig. har du stillt ventilene? dette må og gjøres på disse scooterene. de ryker kjappt om du ikke passer på velikehold Har ikke byttet olje da den enda ikke er innkjørt. Skal gjøre det på 30mil merket. Har ikke stilt noen ventiler, snakker du om luft/bensin-ventilen mange sier at man skal dreie 2.5 ganger fra innskrudd punkt? Skal vedlikeholde den så godt jeg kan. - Siden dette er en ny scooter, skal jeg høre med butikken jeg kjøpte den hos. Føler ikke at jeg har kjøpt katta i sekken da jeg vet hva jeg fikk ved kjøp. Det er mye snakk om at det blir mye selvmekk på kina-scootere men det gjør meg ingenting da jeg interesserer meg i slike ting (mekk generelt). Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Om den er helt ny, så er saken noe helt annet: Dra tilbake til butikken med en gang - Og om du vil, så kan du ringe meg for et par råd, Goliath Lenke til kommentar
MusiQ Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Mange svar her, huff..er faktisk litt usikker. Hørt at det kanskje kan være noe med lufttilførselen også?! Har hatt samme problem, men da på atv. Det er tett forgasser. Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 siden den er helt ny hadde jeg gått tilbake til forhandler. Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Hva ble utfallet i dag? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 Ja, jeg tok scooteren til verkstedet. De sa at det skyldtes meget dårlig tennplugg fra fabrikk faktisk. De fikset scooteren på 90min (ekstrem bra og rask service) og det virker som at den fungerer som den skal. Kommer med tilbakemelding om litt men det ser ut som at det har ordnet seg Lenke til kommentar
Markelure Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 er 90min for å bytte en plugg raskt? tar jo 1min å gjøre det. hva annet gjorde de på servicen isåfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå