Gå til innhold

Jonas2ks treningslogg

Anbefalte innlegg

Den liggende roinga med bryststøtte, kan du forklare litt hvordan du gjør den? Hva gjør denne bedre enn "bent over dumbell row"?

Gjør den slik:

http://www.youtube.com/watch?v=QkzpMJtobM4&feature=player_embedded

Hva den gjør bedre enn bent over dumbell row? Vetta faen hva den øvelsen er så blir umulig å svare på ;) Men kan si så mye som at jeg tar den øvelsen for å spare korsryggen fordi jeg hadde mye vondt i korsryggen i vår.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Torsdag 23.09.2010 Uke 5

2x5 Knebøy - 75kg

5x5 Markløft - 115kg

5x5 Skulderpress - 47.5kg

5x5 Nedtrekk - 67kg

Kommentar

Pyramide på mark, press og nedtrekk. Nok en god trening med masse energi. Tror kanskje det ligger litt i at det er så seint i programmet at det er greit om jeg bare klarer 3 rep. Uansett, har mer å gå på i marken og nedtrekken, mens skulderpressen er ganske så tung. Brukte forøvrig belte på siste settet på marken.

Edit: Skippet dag 1 i uke 5 fordi kjørte meg helt ut på pt-timen den dagen jeg skulle ha dag 1.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Torsdag 30.09.2010 Uke 6

Har vært litt småsyk den siste uka så har ikke trent noe, men idag måtte jeg ned på gymmet uansett så da ble det tid for litt maksing.

Knebøy: 120kg (1.5xkroppsvekt)

Skulderpress: 60kg

Temmelig fornøyd med tanke på at jeg har vært litt småsyk i det siste. Hadde egentlig litt til å gå på bøyen, men var litt i tvil om dybden var bra nok på bøyen og hadde ingen til å spotte så tok en rep til på 120kg for å være helt sikker på at jeg gikk dypt nok. Det gikk det, men det var bare så vidt jeg kom meg opp igjen :p Har ikke veid meg på lenge, men tipper jeg veier rett rundt 80kg så da har jeg egentlig nådd målet mitt med bøyen for i år. Satser på å klare 130kg til jul. Skulderpressen var utrolig seig, men fikk den opp sakte men sikkert!

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Onsdag 13.10.2010 Uke 1

2x5 Knebøy - 67.5kg

5x5 Markløft - 105kg

5x5 Skulderpress - 40kg

5x5 Nedtrekk - 57kg

Kommentar

Pyramide på mark, press og nedtrekk. Begynner på en ny runde nå. Går ut ifra denne 5RM'en

Mark: 115kg

Skulderpress: 45kg

Nedtrekk: 67kg

Var forøvrig en dritt trening. Var trøtt, sliten og totalt tom for energi.

Dagens kondisjonsøkt bestod av 1 time med dance-aerobic!

Lenke til kommentar

Onsdag 20.10.2010 Uke 1

5x5 Knebøy - 82.5kg

5x5 Benkpress - 65kg

5x5 Liggende roing med bryststøtte - 20kg

Kommentar

Pyramide på bøy og benk som forøvrig ganske slitsomme, roinga derimot gikk lett som en lek. Må virkelig få litt orden på kosthold og søvn nå kjenner jeg... Går forøvrig ut i fra disse 5RM'ene

Bøy: 95kg

Benk: 77.5kg

Roing: 24kg

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Fredag 22.10.2010 Uke 1, Dag 3

5x5 Knebøy - 85kg

5x5 Benkpress - 67.5kg

5x5 Liggende roing med bryststøtte - 20kg

Kommentar

Pyramide på bøy og benk. Roinga var lett, benk og bøy var helt greit. Hadde litt vondt i hodet når jeg kom så formen var ikke helt på topp under trening.

Lenke til kommentar

Mandag 25.10.2010 Uke 2, Dag 1

5x5 Knebøy - 87.5kg

5x5 Benkpress - 70kg

5x5 Liggende roing med bryststøtte - 22kg

Kommentar

Pyramide på bøy og benk. Følte jeg hadde overskudd av energi, men merket godt på toppsettet at jeg ligger i underskudd. Så må virkelig få gjort noe drastisk med kostholdet. Vurderer å ta noen spiseskeier med olje hver dag, noen tips for hvilke som er lette å få ned? Begynte på kreatin igjen i dag.

Lenke til kommentar

Onsdag 27.10.2010 Uke 2, Dag 2

2x5 Knebøy - 65kg

5x5 Markløft - 110kg

5x5 Skulderpress - 42.5kg

5x5 Nedtrekk - 62kg

3x30sec Planken + sideplanke

Kommentar

Pyramide på mark, press og nedtrekk. Brukte belte på toppsettet på marken så tålig lett, men vurderer å begynne med noe greptrening. Merker forøvrig at jeg begynner å få litt mer overskudd! :) Planken og sideplanken var overraskende lett.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Torsdag 29.10.2010

45(?) minutt med spinning + en del teknikk trening på bøy og benk.

Fredag 29.10.2010 Uke 2, Dag 3

5x5 Knebøy - 90kg

5x5 Benkpress - 72.5kg

Kommentar

Pyramide på bøy og benk. Treninga idag var lett, elsker kalorioverskudd! Hadde litt vondt i venstre lyske under bøyen, håper det kun var et engangstilfelle.

Edit: Vurderer å kjøpe en 4kg bøtte med lean mass fra MyRevolution for å lettere komme i overskudd

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Torsdag 18.11.2010 Uke 1, Dag 2

2x5 Knebøy - 60kg

5x5 Markløft - 105kg

5x5 Skulderpress - 40kg

5x5 Nedtrekk - 57kg

Kommentar

Pyramide på mark, press og nedtrekk. To toppsett på nedtrekken og kun vanlig grep på marken. Knall trening! Var full av energi etter tre dager med kcal-overskudd, selvom jeg ikke har fått sovet mer enn 6 timer de 5-6 siste dagene. Nå er det bare å fortsette med kcal-overskuddet og få inn litt mer fornuftig døgnrytme ! :)

Lenke til kommentar

Mandag 22.11.2010 Uke 2, Dag 1

5x5 Knebøy - 87.5kg

5x5 Benkpress - 70kg

3x10sek Grepstrening - 120kg

Kommentar

Pyramide på alt. Bøy var greit, mens benken var seig. Alt i alt en helt ok trening med tanke på 4 timer søvn i natt og kcal-underskudd de siste dagene.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Torsdag 25.11.2010 Uke 2, Dag 2

2x5 Knebøy - 62.5kg

5x5 Markløft - 110kg

5x5 Skulderpress - 42.5kg

5x5 Nedtrekk - 62kg

Kommentar

Pyramide på mark, press og nedtrekk. Brukte belte på toppsettet på marken, måtte stoppe på tredje rep'en og få bedre tak. Ellers helt ok trening, søvnrytmen og kostholden begynner sakte men sikkert å komme seg i rute.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mandag 06.12.2010 Uke 3, Dag 1

5x5 Knebøy - 92.5kg

5x5 Benkpress - 75kg

5x5 Liggende roing med bryststøtte - 24kg

Kommentar

Pyramide på alt. Fy faen for en møkkatrening, seig som bare faen. Kcal-underskudd og søvnmangel gjør treningen ganske så dårlig. Tror planen framover blir å bare trene lett fram te ferien også vurdere å treningsfri hele ferien på tre uker. Bare spise masse god mat og få nok hvile. Kan ikke få sagt det nok hvor mye maten på skolen smaker høgg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...