Gå til innhold

Jonas2ks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk testet sånn nogenlunde 5RM i skulderpress, liggende roing med bryststøtte og nedtrekk.

 

Kommer til å bruke disse 5RMene:

Knebøy: 95kg

Benkpress: 75kg

Roing: 21kg

Markløft: 105kg

Skulderpress: 40kg

Nedtrekk: 60kg

 

Roinga var akkurat helt på grensa, men neste manual var på 17kg og det blir nok litt for lett igjen.

 

Edit: Er det slik at man skal nå sin 5RM siste trening i uke 3?

Edit2: Og man skal ta deloadingsuke ca uke6 eller fortsette med 3x3? (retningslinjene sier det?)

Setter heller bøyen til 95kg da

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

5RM pleier å være i uke 3, men du kan neppe sette rekorder i 3 uker etterpå så det kommer an på hvordan progresjonen er lagt opp.

deloading tar du når du føler for det, når du ikke kan øke mer, og da kan du evt gå over til 3x3-7 , det blir en styrkebit på 2 uker.

Jeg pleier å legge inn den om jeg øker fint i noen øvelser, dvs 3rep på de øvelsene som jeg ikke kalrer 5rep med lenger.

Lenke til kommentar

Mandag 08.03.2010

 

5x5 Knebøy - 87.5kg

5x5 Benkpress - 70kg

5x5 Liggende roing med bryststøtte - 15kg

 

Kommentar

Kjørte pyramide på bøy og benk, men ikke roinga siden den var vanvittig lett. Grunnen til at jeg startet så lett er pga det elendige utvalget av manualer over 10kg på senteret. Tenkte å bruke 15kg denne uken, 17kg neste og 21kg i uke 3 for å så se det litt ann. Ellers en ganske grei økt, så og si ingenting vondt i korsryggen i dag :thumbs: Prøvde å ikke gå så langt ned at jeg mistet spennet(?) i bøyen og det funket veldig bra. (Gikk lengre ned enn 90 grader). Startet forresten med kreatin idag.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Du kan jo bruke stang på roinga da, hvis dere har bedre utvalg av vektskiver. Jeg pleier å bruke stang, og der kan jeg øke helt ned i 2 og 2 kilo. Nå skal det sies at jeg tar det stående da, så blir kanskje litt med kludrete hvis du skal ta det liggende med stang.

 

Du får notere deg vekta di nå da, så får du se hvor mye du går opp med kreatinet ;)

Lenke til kommentar

Blir dessverre vanskelig med stang på den benken jeg bruker. Får heller prøve å finne ut noe for å øke belastningen, vil prøve å belaste korsryggen så lite som mulig for tiden derfor jeg tar liggende med bryststøtte.

 

Glømte selvfølgelig å veie meg på morran idag, men skal gjør det imorra!

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Onsdag 10.03.2010

 

2x5 Knebøy - 70kg

5x5 Markløft - 97.5kg

5x5 Skulderpress - 35kg

5x5 Nedtrekk - 50kg

1x30sek Planken

 

Kommentar

Tror det må være en av de korteste treningsøktene jeg noen gang har hatt, deilig! Var virkelig i kanon form idag! Nedtrekk og planken var sinnsykt lett! Merket at det var tyngre med mark når man stoppet i bunnposisjonen, men det heter jo deadlift så. Kjørte pyramide på mark, press og nedtrekk. Veide 75kg på morran idag. Satser på å veie minst 78kg etter seks uker.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar
På dag 2, gjør det noe at bøyen er mere enn 20% lettere enn på dag 1? Det viktigste er vel at man ikke skal ha tung bøy og tung mark på samme dag?

 

Hele poenget? Det kalles også ikkelineær progresjon og er det som gir best fremgang hos proffe.

Lenke til kommentar

Noen som kjapt gidder å se om dette ser ok ut?

Se vekk fra roinga da dette ikke er beregnet til manualene

Jonas2k.rar

Edit: Med den så viser det seg at jeg trente med litt for mye på mandag, skal jeg gå ned i vektene eller skal jeg bare trene på de samme vektene til de stemmer? Rundt to tre treninger med samme vekter.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Fredag 12.03.2010

 

5x5 Knebøy - 87.5kg

5x5 Benkpress - 70kg

5x5 Liggende roing med bryststøtte - 15kg

1x40sek Planken

 

Kommentar

Kjørte pyramide på bøy og benk, men ikke roinga siden den var vanvittig lett. Trente med litt for mye sist gang, så ble det samme idag og. Øker bøyen neste uke værtfall. Helt grei økt. Hvordan er det med mageøvelser på 5x5 egentlig? Skal man kjøre planke og sideplanke til failure? Og når man klare 30sek på begge så skal man legge til flere mageøvelser?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...