Gå til innhold

Jonas2ks treningslogg


Anbefalte innlegg

Fleksnes

 

Legg det i spoiler om ikke annet, stakkars Jonas2k det vil jo bli kommentarer på dine poster også som kan kapre hele tråden hans.

Merk at du trener for å Beholde muskelmassen på kcal-underskudd, ikke for å øke den.

Du vil få mer utbytte av å bytte ut det siste settet med for eks 50% lavere vekter og kjøre høyrep-så mange rep du klarer. Tømme glykogenlagrene.

 

 

 

Jonas, hvorfor er roing og arnold 1x15 notasjon mens de andre er på 5 rep?

My bad, man skriver vanligvis ikke ned droppsett, bare skriver + droppsett / +D ^^

Endret av War
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mandag 15.02.2010

 

4x5 Knebøy - 80kg + dropsett

4x5 Dips - bw + 12.5kg + dropsett

4x5 Roing bredt grep - 80kg + dropsett

4x5 Arnoldpress - 17kg + dropsett

3x30sec Situps/Crunches/Sykling i luften/Planken

Kommentar

Knebøy var lett i dag så ble skikkelig ass to the grass. Roinga derimot, der har jeg virkelig overvurdert meg selv når jeg satt 10RM. Fikk værtfall kjørt magen skikkelig i dag!

Lenke til kommentar

Fredag 19.02.2010

 

4x5 Knebøy - 87.5kg + dropsett

4x5 Dips - bw + 13.75kg + dropsett

4x5 Roing bredt grep - 80kg + dropsett

4x5 Arnoldpress - 21kg + dropsett

3x30sec Situps/Crunches/Sykling i luften/Planken

 

Kommentar

Ganske stiv i lårene etter gymmen på torsdag, men bøyen gikk ganske bra fordiom. Fikk en venn til å spotte meg på dips fordi jeg har fått litt vondt mellom brystene og skuldrene (?) når jeg er ferdig med settet og skal ned på bakken igjen, og fikk vite at jeg gikk for langt ned. Merket at det ikke gjorde fullt så vondt når jeg ikke gikk så langt ned. Arnoldpress var sykt tungt!

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Mandag 22.02.2010

 

4x5 Knebøy - 90kg + dropsett

4x5 Dips - bw + 15kg + dropsett

4x5 Roing bredt grep - 85kg + dropsett

4x5 Arnoldpress - 21kg + dropsett

 

Kommentar

Dritt økt! Vondt nærmest overalt i dag, spesielt i korsryggen, ble ikke noe bedre av droppsettet på bøyen heller. Positive er at jeg kjenner jeg har litt til å gå på når det gjelder knebøy og at vekta ligger på 74.5kg

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Onsdag 24.02.2010

 

4x5 Knebøy - 95kg + dropsett

3x5 Dips - bw + 15kg

 

Kommentar

Knebøy var tungt! Knebøyen tok laang tid i dag, trente med en kompis i tillegg. Dipsen var vanvittig vond i dag, så gav meg etter tredje settet fordi jeg ville ikke gjøre det noe verre. Var så demotivert og lei at vi tok like godt kvelden etter det.

Lenke til kommentar

Fredag 26.02.2010

 

4x5 Knebøy - 97.5kg + dropsett

1x5 Roing bredt grep - 85kg

 

Kommentar

Prøvde knebøy med belte i dag, kjente det mye mindre i korsryggen. Skulle begynt med det før. Tok to reps på dips bare for å se ann om det gjorde vondt, og det gjorde det. Tok en ca test på 5RM i benk istedenfor slik at jeg har det klart til MyR 5x5. Ble 75kg. Forholdsvis fornøyd med tanke på at det var min maks etter sommeren. Men det var ganske vondt med benken, vondt på samme plassen som med dipsen. Fortsatt vondt i korsryggen. Tror kroppen har godt med en ukes pause nå. 97.5kg gikk værtfall sånn tålig, blytungt, men gjennomførbart. På det siste ble det ass to the grass, så kunne nok klart 100kg 4x5...

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Har et par spørsmål angående MyRevolutions 5x5. Denne uken har jeg deloadingsuke og har fra før testet min 5RM i benk, mark og bøy, men ikke i de resterende øvelsene.

Når burde jeg teste 5RM i de andre øvelsene?

Hva slags roøvelse er det? Samme hvilken?

Angående skulderpress, er dette det samme som militærpress?

Lenke til kommentar

Så nødropet ditt i overskriften :!:

 

"resten av øvelsene" er vel nedtrekk og skulderpress?

Det du kan gjøre for å ikke ødelegge deloadingen er å teste 5RM på gymmet om du har en økt på deloadingen.

klarer du 4 rep så juster tallet i hodet, klarer du 5 men føler at du kan klare 8 så juster det i hodet så du løfter færrest mulig rep.

 

Metode 2 er å ta 65kg i nedtrekk og 30kg i skulderpress, trekke fra 20% eller hva du bruker og begynne der, og i uke 3 som skal være ca 5RM vekter så sjekker du, er den lett da så bare øk 5kg pr trening 1-2-3 ganger til du kommer til 5RMish vekter og ta normal progresjon derifra.

 

Skulderpress er denne øvelsen her:

Du står og tar stangen som ligger i skulderhøyde i stativet.

http://www.youtube.com/watch?v=d53XjhlzwtM

 

Når du løfter ut av stativet så ha albuene lenger frem en stanga så biceps ikke må ta all vekten.

Løft rett forbe nesa og flytt overkroppen litt frem så stangen går rett opp over hodet. Du skal ikke løfte opp forran kroppen.

 

 

Når det kommer til ro-øvelse så kan du ha stående roing med benkpress/knebøystangen, men det kan være tungt for korsryggen pga markløften og da kan du godt kjøre roingen med bryststøtte, sitte i maskin og dra stengene mot deg mens brystet lener seg mot noe.

Endret av War
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...