Gå til innhold

Jonas2ks treningslogg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mandag 04.01.2010

 

2x15 Knebøy - 47.5kg

2x15 Roing bredt grep - 45kg

2x15 Arnoldpress - 10kg

Kommentar

Godt å starte opp igjen! Ble ikke noe dips da treningssenteret var overfylt med folk som skal holde nyttårsforsettene sine, ei heller har vi noe dipsstang, og alt som evt. kunne blitt brukt som det var og opptatt. Ellers en forholdsvis grei og tung økt.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

RYP er heilt greit det. Må si jeg ser fram til at folk forsvinner. Ser ikke hva som er så galt med å like få øvelser. Selvom det kanskje tar like lang tid så foretrekker jeg færre øvelser, føles bare bedre med få øvelser enn å stabbe rundt over hele treningsenteret for å ta en haug av forskjellige øvelser.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Herlig å starte opp igjen, ikke sant? Jeg startet selv runde nr 2 på fredag, og jeg husket rett: Av hele RYP-programmet er det deff. 15-reps-settene jeg hater maks. Ingenting er verre enn melkesyre som forsøker å trenge gjennom skinnet. Heldigvis #3 gang i kveld, så blir det bare normal slitsomt utover.

Endte btw. opp med en slags blanding av grunnprogrammet og EM,så får vi se hvordan det går...

Lenke til kommentar

Synes at få øvelser der du gir maksimalt er bedre enn 10 øvelser som skal trene musklene på forskjellige "vinkler" :thumbup:

 

Sånn er min benkpress dag:

1) Først kjøre meg ut på benken med 3x3 eller 3x5 (maksimal styrke)

2) Så ta 5x10 for å tømme glykonlagrene.

 

Så er jeg ferdig :)

Endret av Pijus
Lenke til kommentar
Noen av dere som har noen formening av effekten av å ta 8 repetisjoner i uke4?

Du kan gjerne gjøre det, når du har aktivering så har du aktiveringen på neste sett også om pausen ikke er så lang.

1-2-3-4-5 --- 1-2-3-4-5 --- 1-2-3-4-5

1-2-3-4-5-6-7-8 --- 1-2-3-4-5-6-7-8

Forskjellen? Litt mer glykogentømming, om man klarer så mange rep på de aktuelle vektene.

Kanskje i uke 4.

Lenke til kommentar
Sterkere sener og ledd, god effekt på nervebane, glykogenlagre og utholdenheten osv.

Det er verdt det.

 

Utfører man reppen korrekt skal det føles ut som 15rep i uke 6 også.

Regnte med at det var en god grunn til 15 repsene, har absolutt ikke tenkt å la vær.

 

Synes at få øvelser der du gir maksimalt er bedre enn 10 øvelser som skal trene musklene på forskjellige "vinkler" :thumbup:

Helt enig !

Lenke til kommentar

Onsdag 06.01.2010

 

2x15 Knebøy - 50kg

2x15 Dips - bw

2x15 Roing bredt grep - 50kg

2x15 Arnoldpress - 10kg

2x15 Reverse Crunches

1x30 sek. Planken

Kommentar

Fortsatt stiv i lårene etter mandagen, men en god økt i dag. Klarte ikke fullt 15 reps på dips på siste sett, teknikken var vel ikke helt hundre heller, men dæven steike som jeg kjente det i hele brystkassa etterpå! Deilig.

Lenke til kommentar

Fredag 08.01.2010

 

2x15 Knebøy - 55kg

2x15 Dips - bw

2x15 Roing bredt grep - 50kg

2x15 Arnoldpress - 12.5kg

2x15 Reverse Crunches

1x30 sek. Planken

Kommentar

God økt, følte jeg kunne løftet tyngre i bøy i dag, arnoldpressen derimot var et slit å få opp på siste settet. Klarte å fullføre dips denne gangen, teknikken er og blitt bedre. Tror dips er en av mine favorittøvelser nå, sykt digg pump i brystet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...