Gå til innhold

Jonas2ks treningslogg


Anbefalte innlegg

Gammel er du? Du løfter tyngre enn meg på en del øvelser. Men du hadde hatt virkelig god fremgang når det kommer til vekt værtfall :thumbup:

 

Er 35. Jeg kjørte forøvrig dropsett på samtlige øvelser i uke 5 og 6.

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre etter nyttår. Blir ant.vis grunnprogrammet, men jeg har lyst til å ha med dips og chins, + at jeg muligens legger på et ekstra sett på hver øvelse. Syntes jeg ble veldig lite sliten etter hver trening, så tror jeg kan øke på litt ekstra... Med dips og chins inn forsvinner vel smalt nedtrekk og franskpress fra programmet. Nedtrekk-maskinen går ikke lenger enn til 100, så det blir for lite, og franskpress-øvelsen hater jeg maks.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier du ble lite sliten etter trening, fulgte du denne tilpasningen:

Ta flere sett hvis:

- du aldri har treningsverk

- du aldri føler deg sliten eller at du har trent i det hele tatt

- du ikke ser synlige endringer i muskulaturen etter flere ukers trening

 

Ikke forandre antall sett hvis:

- du er litt støl eller har en mild treningsverk med jevne mellomrom

- du er trøtt nok til å sove godt om natta, men ikke så trøtt og sliten at du mister motivasjonen

- du går rundt med en konstant "pump" i musklene

 

Ta færre sett hvis:

- du er veldig støl, og har en smertefull treningsverk i muskler og ledd

- du har dårlig matlyst, er trøtt og umotivert hele tida, og sover dårlig om natta

- styrken bare går nedover og nedover, og treningene er et ork å komme seg gjennom

Jeg ville ikke ha endret på noen fler øvelser enn det som var absolutt nødvendig. Nå vet jeg ikke hva målet ditt er, men hvorfor ikke ta EM etterpå? Der er jo dips faktisk med ;)

Lenke til kommentar

Nedtrekk til 100 er ikke noe problem, det er latsen du vil trene og den har jeg andre knep for som ikke trenger så mye vekt da den går mer på latsen og mindre på biceps/skulder.

Dvs da trenger du bare 20-40kg og får trent latsen bedre.

 

Si fra når du føler at du har grunnstyrken inne og vil over på et 5x5.

Du vil ha disp sier du, for bryst eller triceps?

Skal du ha for bryst burde du kjøpe en sele til brystet for å henge vektene i og ikke bruke et belte.

Belte vil få bena lenger frem og du vil trene mer på triceps.

Man skal heller ikke låse armene i bunn/topp, men kjøre kun der hvor musklen er aktivert , dvs det blir en kort rep VS standard.Samt alltid holde den flekset så du oppnår full fiberaktivering fortere.

Da tar den enda bedre på brystet.

Merk at dette er for muskelmasse.

Endret av War
Lenke til kommentar

@Jonas2k: Ja, det var den listen der jeg tenkte på da jeg vurderte å legge på ett ekstra

sett for ihvertfall en del av øvelsene.

Ang. EM: Nå gikk jeg faktisk opp 10kg på 6 uker, så jeg føler jeg heller bør ligge på null-vekst nå, før jeg evt. tar maks fettforbrenning etter det og frem til sommeren.

 

@War: Tror jeg vil gjøre maks muskelvekst-øvelser frem til over sommeren,

så evt. vurdere 5x5 e.l etter dette.

Dips er for triceps spesielt. Vil fortsette med vanlige manualer på skråbenk for bryst enda en gang, før jeg evt. går over til vanlig benk. Kun manualer til 40kg på treningssenteret, + det var bare såvidt jeg klarte å få opp vektene nå siste gangen med 34 kg.

 

Hvilke øvelse har du som alternativ til nedtrekk da? Er ikke chins et alternativ til dette?

Lenke til kommentar

Klatrebutikk?

Det er en sirkel av reim med en kryss på ryggen , man tar det på som en ryggsekk og forran på hver side setter man på karabinkroker.

Skal se om jeg finner bilde senere i dag.

 

Med en slik vil du få en kjempegod brystøvelse.

Fagerli påstår at det er den beste øveslen som finnes for bryst om den gjøres på den måten.

Lenke til kommentar

Nei, man klarer ikke å løfte like eksplosivt hele vegen, da vil stanga fyke ut av hendene dine.

Man vet at det stopper snart og da klarer man ikke gi 100%.

Man bruker også elastiske bånd til dette, kan brukes i knebøy også så man kan presse opp med mye kraft.

Siste 10cm er lette, med strikk vil de være de tyngste.

Elastiske bånd veier ikke noe, lettere å ha med seg.

 

Det er primært for styrketrening.

Merk at det er bagateller, 1% bedere vil jeg tippe.

Kommer mye lenger i rett teknikk, utførelse av rep og kosten osv.

Det er for avanserte utøvere.

Endret av War
Lenke til kommentar

Makset litt idag.

Benk: 85kg

Knebøy: 100kg

Markløft: 125kg

 

Kjente det veldig godt i ryggen på benken, nesten så mye at jeg vurderte å droppe å makse på mark og knebøy. Knebøyen tørte jeg ikke mer fordi stolte ikke helt på han som skulle hjelpe meg opp om det ikke gikk. Prøvde på 130kg på markløft, men det var ikke sjangs. Alt i alt fornøyd da jeg har nådd alle min mål til jul/nyttår :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...