AndersT2 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg trenger litt hjelp. Finnes det en type samlekabel som gjør at man kan ha skjermen, tastaturet og musen stående ett godt stykke unna PCen. Ønsker en kabel da det er snakk om flere PCer, til diverse arbeidsplasser. Og det ved å trekke enkle kabler for hver kan bli litt uggent å holde styr på alt (Det går egentlig lett, men mye enklere med samlekabel) Har sett på de KVM kablene, men da er det som regel en spesialplugg i den ene enden. Det som trengs i kabelen er nok USB og skjerm, samt PS2 til mus og tast. Det varierer fra PC til PC om det trengs PS2 eller USB. Strekkene blir fra 5-10 meter. Og jeg vet at USB helst ikke skal over 5 meter uten forsterkning. Hvis strekket er 10 meter, vil det da holde med en USB hub som signal forsterker ved bruker? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Litt kjedelig å tre på 10 meter, og flere PCer. De blir uansett liggende i kanal. Men for brukeren så hadde det vært lettere med ferdige kabler. Slikt burte vel finnes? Det er jo så mye annet rart som produseres Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 15. april 2009 Forfatter Del Skrevet 15. april 2009 Jeg har også lurt på hvorfor de ikke bruker noe slikt. Men PCene har de, men det skal omrokkeres i områdene. Fikk vite i dag at det som trengs er skjerm og USB. Skjermene skal vist ha USB hub i seg. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Er det over 5 meter kan det fort bli problematisk med usb o.l. Vga kabel derimot skal klare seg fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå