larsi111 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hei. Har et problem med min data. Får ikke internett. Har prøvd med både Xp og Vista. For jeg tror det skjedde med en oppdatering i Vista. Så jeg formaterte den, men det hjalp ikke. Så har Vista nå. Jeg finner ruteren men kommer ikke på nett. Da jeg feilsøker, så finner den ikke DNS(domenenavnserver) Internettet her er koblet slik: Modem-Speedtouch 546i-Linksys Wrt54gl- Dlink splitt. Har internett å alle andre pcer her. Håper noen kan hjelpe. Mvh Larsi111 Endret 14. april 2009 av larsi111 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du kan jo starte med å legge inn chipsetdriver for hovedkortet ditt. Vet du ikke hvilket kort du har så last ned SIW og finn det der. Drivere finner du på siden til produsenten for hovedkortet. Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Har du drivere? Ja, hadde driverne før jeg formaterte den, hadde ikke internett da heller, Men kan prøve på nytt Du kan jo starte med å legge inn chipsetdriver for hovedkortet ditt.Vet du ikke hvilket kort du har så last ned SIW og finn det der. Drivere finner du på siden til produsenten for hovedkortet. Ok, skal prøve å legge de inn på nytt Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Har lagt inn Chipset driveren nå, Men det funker ikke enda, Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Er du tilkoblet samme router som de andre maskinene får nett på? Prøv å bytte til en port og nettverkskabel som du vet fungerer. Sjekk at nettleser har riktige tilkoblingsegenskaper (ikke proxy eller dial_up). Sjekk at nettleser er tillatt i unntaksreglene i brannmur eller slå av brannmuren (Windows). Hvis nettverkskortet ditt er defekt så kan du sette inn et nytt som koster under 100kr på e-bay. Disse er som regel plug & play. Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Er du tilkoblet samme router som de andre maskinene får nett på?Prøv å bytte til en port og nettverkskabel som du vet fungerer. Sjekk at nettleser har riktige tilkoblingsegenskaper (ikke proxy eller dial_up). Sjekk at nettleser er tillatt i unntaksreglene i brannmur eller slå av brannmuren (Windows). Hvis nettverkskortet ditt er defekt så kan du sette inn et nytt som koster under 100kr på e-bay. Disse er som regel plug & play. Ok, Er tilkoblet på samme router som de andre ja. Men jeg finner routeren og de andre maskinene på nettet. Kan det da være nettverkskortet? Det natten dette skjedde så gikk strømmen en gang, Etter dette har jeg ikke hatt nett Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Du kan sjekke om maskinen din mottar ipadresser. Går i CMD og skriv ipconfig /all Se etter om standard gateway og DNS er OK. Har du Vista kan du også prøve å fjerne IPv6 protokollen. Dette finner du under egenskaper for nettverkskortet. Endret 14. april 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Du kan sjekke om maskinen din mottar ipadresser.Går i CMD og skriv ipconfig /all Se etter om standard gateway og DNS er OK. Har du Vista kan du også prøve å fjerne IPv6 protokollen. Dette finner du under egenskaper for nettverkskortet. Ok, Standard Gateway og Dns står på 192.168.1.2. Det er den trådløse routeren. Skal den stå på den standarde routeren til Telenor? Det er 192.168.1.1 Det hjalp ikke å fjerne IPv6 protokollen Endret 14. april 2009 av larsi111 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Ser ut som problemet er at du har på DHCP-server i begge routerne. Regner med du har koblet Telenorrouter i en av LAN-portene på Linksys? I såfall logg inn på 192.168.1.2 og gå inn på LAN-settings og slå av DHCP. Forny ipadressen på PC og du burde få 192.168.1.1 som gateway og DNS automatisk. Lenke til kommentar
larsi111 Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Ok, Det funka Har funka i 1 mnd etter at Telenor sette det opp sånn Takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå