Gå til innhold

BK: tatt av toget.

tulste

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det ser i allefall jævlig skummelt ut. Men ut fra bluren er jeg usikker på om toget kommer eller går. Ellers syns jeg det var bra :)

Jeg ser den.. men hvordan kan jeg endre på det da? har bare trykket en vannrett linje i ps på motion blur..

hva syns dere andre?

Lenke til kommentar

Skikkelig skummelt. Jeg syns du har fått det brukbart til. Motion blur funker, og det ser ut som om toget kommer. Den venstre siden av toget er forholdsvis klar og linjene går mot høyre. Modellen ser skremt og redd ut, men kanskje litt teateralsk i bevegelsen, men hva vet jeg. Har aldri sett noen bli påkjørt av toget, og ihvertfall ikke et stilstudie av det.

Så en kamerat bli påkjørt av bil en gang, men da gikk ting så fort at jeg bare husker han fløy langt opp i luifta før han deisa i bakken med brekt bein.

Lenke til kommentar
Det ser i allefall jævlig skummelt ut. Men ut fra bluren er jeg usikker på om toget kommer eller går. Ellers syns jeg det var bra :)

Enig meg den.

Jeg synes også toget blir for dominerende. Er litt sånn "oi, det ligger en jente der også, det la jeg ikke merke til"

Jenta er plassert for langt ut i siden, og er proposisjonsmessig for liten i forhold til toget.

Mulig dette ikke er så negativt også, siden det forsterker fareintrykket, siden toget blir stort og mektig i forhold til jenta. Jeg har ikke bestemt meg helt ^^

Ellers et meget kult bilde og konsept!

Endret av Aak1
Lenke til kommentar
Knall idè, men bluren funker vel ikke helt mtp stripende. Siden de går hulter til bulter rundt toget blir man lettere forvirret, og lurer på om det kommer, drar eller bare kjører rundt i ring.

hehe, sant det, men som sagt så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort med det i ps. noen mener kanskje også at fronten på toget ikke skulle vært like mye motion blurra som siden, iom at vinkelen på toget gjør det slikt..

Også vanskelig å fått modellen større siden jeg da ikke hadde fått med meg toget bra nok? mulig dere har noen tips her?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Utrolig tøft konsept! Jeg likte bildet veldig godt! Selv om jeg er litt enig i at bluren kunne vært et hakk bedre. Men tøft var det uansett

Jeg laget et lite forslag til, med å gjøre jenta litt lysere og motsatte kanter mørkere for å få frem jenta litt bedre. Vet ikke om det virket, men et lite forslag er det da

post-37161-1239919182_thumb.jpg

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

For meg ser det ut som toget kommer i full fart, mens hjul og understell står bom stille. Likte sådan ikke det første bilde så godt da det var lett å legge merke til. Typisk meg å henge meg opp i slikt :) Likte forøvrig det andre bildet ganske godt. Jeg får en følelse av menneske som kommer fra den lyse siden (livet), og toget som kommer fra den mørke siden (døden) for å ta med seg jenta. Kult!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Enig med mryia angående første bildet. Du har ikke gjennomført bluringen helt, da "hjulene" (hvet ikke hva det heter på fagspråket) ikke er helt rolige.

Ang. retningen av motion bluren, tror jeg du kan velge på det i PS. Det skal jo komme fra høyre ;)

Du kan velge retning ja. Men skal den ikke komme fra venstre mot høyre ? Eller er det jeg som tenker feil ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7
Jeg har forsåvidt ikke testet selv, men hvis PS er satt opp logisk sett, så skal jo toget komme fra høyre? Og da er det jo ganske logisk at du skal sette det fra høyre til venstre, eller er jeg bare helt vekke?

Hvis toget kommer mot venstre, er det vel naturlig at "stripene" går motsatt vei, altså mot høyre ? Uansett, jeg måtte dobbeltsjekke i PhotoShop ^_^ Motion blur filteret kan kun stille vinkel, altså grader, og ikke retning. Dermed har vi vel rett begge to =)

Vet ikke om trådstarter kan si noe om hvordan han la på effektene, eller kanskje laste opp et bilde uten motion blur på ?

Endret av Slettet-qfohT7
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...