Crytrus Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Dette er mitt første dråpe bilde. Vil gjerne ha råd og konstruktiv kritikk. : Endret 14. april 2009 av Crytrus Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Det var veldig kornete. Hvilken iso brukte du og kansje du burde hatt en mindre blender for mer dybdeskarphet. Tips: Stativ Blitz/er. Prøv forskjellige, vinkler, beholdere, dybde på vannet, forskjellige væsker/farger) Off topic Så på timewarp programmet på discovery hvordan de tok bilde av en dråpe som koliderte med dråpen som spretter oppigjen fra vannbadet. Det var kjempetøft. De slapp ca 10dråper i sek. Men hadde god hjelp av høyhastighetskamera slik att man slipper timingproblemene. Endret 14. april 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
Crytrus Skrevet 14. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Det var veldig kornete. Hvilken iso brukte du og kansje du burde hatt en mindre blender for mer dybdeskarphet.Tips: Stativ Blitz/er. Prøv forskjellige, vinkler, beholdere, dybde på vannet, forskjellige væsker/farger) Off topic Så på timewarp programmet på discovery hvordan de tok bilde av en dråpe som koliderte med dråpen som spretter oppigjen fra vannbadet. Det var kjempetøft. De slapp ca 10dråper i sek. Men hadde god hjelp av høyhastighetskamera slik att man slipper timingproblemene. Hei, takk for svar. Jeg er ikke sikker på hva ISO'en sto på, hvilken Iso'en burdet det stå på? Jeg så også på det programet det var derfor jeg ble inspirert til og ta et dråpe bilde. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Ser ut som iso800. Iso bør jo være lav for å unngå for mye støy. Men det krever mer lys Endret 14. april 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
Crytrus Skrevet 14. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Ser ut som iso800. Iso bør jo være lav for å unngå for mye støy. Men det krever mer lys OK. Lenke til kommentar
B25S Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Prøv vinkel fra siden, naturlig lys og ark som reflektorer for å skape en myk stevning. Ser litt uskarpt ut også. Prøv med andre instillinger. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 17. april 2009 Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 veldig bra til å være første dråpebilde!! men som sagt over, litt for mye kort. også litt feil croppet syns jeg. at det var i sorthvitt ble ltt kjedelig, dråpebilder skal være lek med farger og spennende å se på. Lenke til kommentar
Crytrus Skrevet 17. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. april 2009 Tusen takk for mange fine svar! Neste dråpebilde kommer snart . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå