Xandathrii Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hei Etter at min nåværende "gamle" stolthet sliter med moderkortet,har jeg besluttet meg for å svi av noen skattepenger. Jeg skal kjøpe meg en ny stasjonær pc. For øyeblikket spiller jeg ingen systemkrevende spill,da jeg spiller spill som World of Warcraft o.s.l., men det kan tenkes jeg prøver meg på mer krevende spill i fremtiden, og vil være iallefall litt forbedredt. Min lokale pc-doktor og computer-pusher, har et tilbud i disse dager på en Fujitsu Siemens Amiilo Pi3630. Med disse prefreransene: Prosessor : 1 x Intel Core 2 Quad Q8300 / 2,5Ghz (vil dette si 2 x 2,5ghz???) Harddisk : 640GB - standard - Serial ATA-300 RAM : 4GB(4GBmax)800MHz DDR2 Skjermkort: NIVIDA GeForce 9600 GT - 512MB CD\DVD: DVD+-RW , (+-R DL)\DVD-RAM \BD-ROM (uvesentlig egentlig) Nettverk: Ethernet. Fast Ethernet. Gigabit Ethernet, IEEE 802.11b. IEEE 802.11g IEEE 802.11n (draft) (dette er gresk for meg) Kortleser: 20-i-1 Operativsystem: Microsoft Windows Vista Home Premium kr.8500 Jeg skal ringe dem i morgen å høre om Strømforsyningen, med tanke på fremtidlige oppgraderinger Hva syns dere? Endret 14. april 2009 av Xandathrii Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Joda, denne er helt kurrant. Men om du har lyst til å bygge selv kan du ta en titt her: http://prisguide.prisguide.no/vis_handlevo...waggon_id=92226 Uten OS, vel og merke. Dog, bedre skjermkort og PSU. Prosessor : 1 x Intel Core 2 Quad Q8300 / 2,5Ghz (vil dette si 2 x 2,5ghz???) Nei. Quad = 4. Men det vil ikke si at du har en prosessor på 10GHz. Det er 4 stk kjerner på 2.5GHz som kan gjøre hver sin ting samtidig. Samme som at en bil på 200Hk med firehjulstrekk ikke har 800HK. RAM : 4GB(4GBmax)(sier ingenting om hastighet på disse) DDR2For at man skal vite sånn ca hvordan ytelsen er på brikkene må man vite frekvens og minnetider. F.eks så er standard PC2-6400 brikker på 800MHz og minnetider 5-5-5-18 på 1.8v. Dette er helt standard for DDR2-brikker, og gjør at du slipper å inn i BIOS for å stille dem riktig. IEEE 802.11n (draft) (dette er gresk for meg) 802.11b og g har en maksimal overføringshastighet på 54Mbit, mens n-standarden har 300Mbit som maksimal. Men man oppnår uhyre sjeldent slike hastigheter, da forholdene aldri er optimale. Støy og forstyrrelser fra andre elektriske gjenstander forhindrer det. Endret 14. april 2009 av Kongklykken Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Fant samme pakke på komplett for 7995,-, men med frakt blir det jo nesten samme pris. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=429051http://Fujitsu Siemens Amiilo Pi3630://http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sk...s Amiilo Pi3630 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Vel, hovedkortet på den PCen er kanskje 2 år gammelt. Iallefall brikkesettet. nForce630 er ikke mye å skryte av lenger. Samtidig er skjermkortet ikke all verden med tanke på seriøs spilling. Jeg hadde nok bygget meg en egen PC. Det er ikke spesielt hokus pokus, siden det er veldig godt forklart i manualene som følger med. Første gangen kan man regne med å bruke 2-3 timer på å sette sammen alle delene. Lenke til kommentar
haakonmt Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Tar nok 2-3 timer første gangen ja, men det er både gøy og lærerikt Men det gjelder å være forsiktig, da slike deler ikke tåler all verden. Så sett deg litt inn i hvordan en maskin bygges, og hvordan du håndterer delene, så skal nok alt gå fint! Det er, som du ser, mye penger å spare hvis du bygger selv. Lenke til kommentar
Xandathrii Skrevet 16. april 2009 Forfatter Del Skrevet 16. april 2009 (endret) Fikk et knalltips på PM her nå som virker veldig fristende, sjekk her: Komplett Gamer Premium i35 - Watercooled - Intel Core™ 2 Duo E8400 3.0GHz Lurer veldig på denne, noen innspill kontra den første jeg postet her? Er det verdt de 3 ekstra tusenlappene? Og kommer den ferdig bygd fra komplett.no? Jeg har prøvd å bygge min egen PC før, med blandet hell, samt at jeg blir Førstegangs Far nå om 2 uker,så regner med at tid til slikt kanskje ikke er der med det første, he he Endret 16. april 2009 av Xandathrii Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå