Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jeg skulle bare såvidt behandle og konvertere raw bildene jeg skal sende med søknadden til skole, men alle raw programmene jeg har prøvd har det vært et eller annet feil med (Jeg har prøvd rawshooter og raw therapee) Noen som har noen tips til andre gode gratis raw programmer? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hva med programvaren som følger med kamera ? Alternativt Picasa eller paint.net. Eller 30 dagers evalueringsversjon av Adobe Photoshop Elements / Lightroom edit: glemte Gimp + ufraw. Tom Endret 14. april 2009 av tomsi42 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Brukt opp 30 dagers versjonene på både capture NX, lightroom, elements og cs4 Takk for picasa og paint.net Skal sjekk dem ut:) Når jeg tenker meg om er det vel også et program som heter bibble? (eller noe i den duren) Har nikon D300, men kan ikke huske at det følgte med noe raw program bortsett fra Capture NX Endret 14. april 2009 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du kan godt bruke Nikon ViewNX (visningsprogrammet til Nikon) både til enkel justering og konvertering. Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har en Nikon-kamerat som skryter av Bible, men jeg vet ikke om det bare støtter Linux. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Bibble er ikke gratis, (men et veldig bra Raw-konverteringsprogram). Lenke til kommentar
ovrebekk Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Bibble er ikke gratis, (men et veldig bra Raw-konverteringsprogram). Ikke? Jeg trodde det var open source. My bad Endret 14. april 2009 av ovrebekk Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Bibble er ikke gratis, (men et veldig bra Raw-konverteringsprogram). Ikke? Jeg trodde det var open source. My bad Nope, du tenker nok på et annet program. Bibble kommer i to versjoner (for Win, Mac og Linux), Lite og Pro, men begge koster penger. Forøvrig jobber de overtid med Bibble 5, som ser veldig lovende ut. http://www.bibblelabs.com/ Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 som tidligere nevnt er gimp et fint program, her er en gimp tråd som kan hjelpe deg litt Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Mye bra hjelp Fikk foresten lasted ned 30 dagers prøveversjon av bibble. Så skal forhåpenligvis ha bildene klare i tide til fristen (som er 15 april 23.59) . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå