magga! Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 jeg har en cpu som er alt for varm, 48 +/- ved idle og over 53 +/- ved load. spesifikasjoner: p4 2.4 ghz ZALMAN CNPS-5700D-CU 2 80x80 kabinett vifter, 3000 rpm chieftech kabinett Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 det er vel ikke for varmt ?!? er systemet ditt stabilt, så drit i det Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 28. april 2003 Del Skrevet 28. april 2003 Det er ikke for varmt hvis det er Zalman kjøleren. Går den på fullt eller i silent mode? Dette er rimelig normalt for denne kjøleren, og det tar ingen skade på CPU´en siden BOxed kjøleren har ganske lik load temp. Lenke til kommentar
magga! Skrevet 29. april 2003 Forfatter Del Skrevet 29. april 2003 den kjører på max, 3000 rpm... det er jo noe varmt med rundt 50 grader, kjenner en venn med samme cpu og han sin ligger på under 50 grader + den er overclocket til 2.8 ghz. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 så lenge den er stabil gjør det vel ingenting om den er litt "varm" Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 min cpu er forresten på rundt 60C ved load og ca 20grader i rommet. Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 PLuss, husk at dere må ta CPU tempene deres med en klype salt siden de varierer veldig fra Hk til hk spes Asus er flinke til å vise feil Lenke til kommentar
WackUmm Skrevet 29. april 2003 Del Skrevet 29. april 2003 Vannkjøling, Vannkjøling, Vannkjøling!!! Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 kjølepasta er en fin ting. har du hatt på for mye kan dette også resultere i dårlig varmeoverføring mellom cpu og kjøle ribbe! et tynt lag er det beste, bruk gjerne et kort til å stryke ut et tynt lag. hvis du bruker hetten på kjøleren slik ocshoot har gjort her: http://www.ocshoot.no/5700d.htm må du passe på at viften på kjøleren og kabinett viften blåser samme vei! hvis kabinett viften blåser mot cpu kjøleren flytter du bare varmen tilbake igjen, og det vil vi ikke Lenke til kommentar
Motig Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Kommer an på hvordan du måler vet du Lenke til kommentar
magga! Skrevet 30. april 2003 Forfatter Del Skrevet 30. april 2003 er litt rart når jeg har venner med samme cpu'er og cpu-kjøler bare de sine er 10 grader kaldere lr mer.... ( Lenke til kommentar
Erik J. Nilsen Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Det kommer helt an på hvilkent HK man har. Sensorene i HK er HELT på kjøret når det gjelder nøyaktige målinger.. Lenke til kommentar
NibbE Skrevet 30. april 2003 Del Skrevet 30. april 2003 Jeg her en 1,00GHz, og ved spilling er den over 50 grader. Jeg her en MIST Silent Twin CPU-kjøler, og før kom jg kom bare oppi 42 max ved load! Takker for svar Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 4. mai 2003 Del Skrevet 4. mai 2003 Se her, kjøp deg et sånt et og les artikkelen, så fikser du en ordentlig temp måler. Sjekk så både din og kameraten sin og rejoice in the feeling of happiness as you see at dere begge har ganske lik temp, avhenging av romtemp og hva dere kjører på pcen. Nå glemte jeg å lime inn linken da.... http://www.overklokking.no/guides/termomet...eter/index.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå