Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trene med Jumper's Knee

Gjest Guest_Anonym_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_Anonym_*

Hei, jeg har ett spørsmål angående Jumper's knee. Fotball sesongen har nettopp startet så jeg lurer på om jeg kan spille samtidig som jeg har jumper's knee?

Har spilt håndball i hele vinter uten store problemer. Smerten går over så fort jeg blir varm.

Har vært hos fysioterapaut, og han sa jeg skulle holde meg i ro til det var helt bra igjen, men har veldig lyst til å spille igjen.

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har også klart å pådra meg jumper's knee gjennom å spille/trene mye håndball. Det startet i det små med litt vondt under oppvarming (dette er omtrent 5 måneder siden) og har nå eskalert til at jeg har store problemer med å jogge, løpe og hoppe. Hvis jeg trosser smertene og prøver å gjennomføre en treningsøkt som inneholder slik aktivitet fører det som regel til at jeg dagene etter sliter med å gå i trapper, reise meg opp fra stoler osv.

Allikevel vil det være feil å si at du skal kutte ut all trening. Jeg vil nok anbefale deg å kutte ut den treningen som gjør vondt og heller prøve ut alternative treningsformer (sykling (med riktig høyde på setet) og svømming er gode alternativer) som ikke fører til smerter i kneet/knærne.

Men for all del, jeg har ingen form for relevant utdannelse innen dette, bare egne erfaringer :-)

Lenke til kommentar
Hvis fysioterapauten din sa at du skulle holde deg i ro, så burde du nok det. Tror han vet litt mer om det enn noen på forumet.

Håper du snakker for deg selv.

Ja, du kan leke deg med fotballen uten å risikere varige men. Det er din egen smertegrense som setter begrensningene. I noen sjeldne tilfeller kan det bli nødvendig med operativ behandling, men det er først etter utprøvd medikamentell behandling og vile.

Men hva er vitsen med å leke sport hvis det gjør vondt? Bedre å gjøre som fysioterapeuten din sier, hvile i noen uker med en ukes egenbehandling av Voltarol, siden kan du slippe løs med en opptrappende regime av knebelastninger

Lenke til kommentar
Hvis fysioterapauten din sa at du skulle holde deg i ro, så burde du nok det. Tror han vet litt mer om det enn noen på forumet.

Håper du snakker for deg selv.

Nei, ikke egentlig. Når vet ikke jeg om du er lege eller fysioterapaut e.l., men i og med at du har veldig begrenset med informasjon, tror jeg det er bedre å stole på fysioterapauten hans isteden for en random fyr på internett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...