Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hvor kjøpe selvklebende korkmatter (eller liknende)?

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor man får tak i selvklebende korkmatter? Ser en modelljernbane-butikk har noe, men det er nok uten lim på baksiden. Husker jeg kjøpte noe slikt hos Microplex for mange år siden, men ser ikke ut som de fører det lengre.

Eventuelt er jeg også interessert i liknende produkter, dvs relativt tynne men passe kompakte matter for å dempe vibrasjoner. Er ikke ute etter "sett" med tykke fleece-matter til uhumske priser.

Endret av klilleng
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
jeg var innom biltema i dag og tittet på dette fant slike asfaltplater er dette det samme? men disse asfaltplatene luktet helt jævlig. Tror jeg dropper lukten av motorvei hver gang jeg skal skru på pcen.

Jeg kjøpte noe papp-aktige greier på Biltema Alnabru. Veldig tynne (1,2mm), men helt OK for mitt behov. Lukter ikke noe spes. Kostet 50 kr for en halv kvadratmeter.. Asfaltmattene er vel litt tykkere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-IHWlGMJn
Jeg kjøpte noe papp-aktige greier på Biltema Alnabru. Veldig tynne (1,2mm), men helt OK for mitt behov. Lukter ikke noe spes. Kostet 50 kr for en halv kvadratmeter.. Asfaltmattene er vel litt tykkere.

Du gikk altså for disse?

Merker du noen forbedring med tanke på lydnivå? Og er det i så fall en tydelig forbedring eller kun litt?

Kanskje jeg stikker og kjøper de samme :)

Endret av Slettet-IHWlGMJn
Lenke til kommentar
Du gikk altså for disse?

Merker du noen forbedring med tanke på lydnivå? Og er det i så fall en tydelig forbedring eller kun litt?

Kanskje jeg stikker og kjøper de samme :)

Ja, de. Har ikke skrudd sammen den maskinen enda, så kabinettet står bare og støver akkurat nå. Jeg er ganske sikker på at de ikke demper luftbåren støy, men jeg håper å redusere eventuelle irriterende vibrasjoner. For luftbåren støy må du nok ha kraftigere saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...