Gå til innhold

[Løst]Tjenestedyktig - hva nå?

MrL

Anbefalte innlegg

Hei jeg ble tjenestedyktig til tross for at jeg har både astma og allergi for pollen og gress, men dette var fordi jeg ville det selv. Jeg skal i hæren hvis jeg blir kalt inn, men nå bare lurer jeg på hvordan det er hvis jeg nå kommer inn i hæren og finner ut av at f.eks astamen og allergien virket inn og alt "går til helvete" liksom, må jeg da fullføre millitæret på en annen måte eller kan jeg da bare "ditche" hele greia, og gå tilbake til skolen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er vel så mange i norge med pollenallergi at jeg tror ikke det er noe dimmegrunn? Du har jo medisinene dine.

Men å dimme fra militæret tidlig har ingenting å si for fremtiden din iflg mine erfaringer. Jeg MUD'et (midlertidig utsatt som det heter) fordi jeg ble kjempesyk, og dimmet på "psykisk grunnlag". Ikke en kjeft har spurt om hva jeg gjorde i militæret på jobbintervju, og jeg har hatt endel før jeg fikk fastjobb. De spør om du har vært i militæret bare for å vite at du ikke plutselig blir innkalt ett år etter de har ansatt deg. Sa jeg svarte bare ja, og ferdig med det. Ingen ber deg fremvise papirer fra militær eller lege, såfremt du skal bli politi eller noe sånt. Det eneste er at du får et "hull" i CV'n på ett år der du ikke har gått skole eller jobbet som du må forklare.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Okei at jeg får et hull er greit nok, jeg bare lurte på om jeg var "done" med militæret, men da er jeg vell det. Med pollen og gress alleregi + astma tror ikke jeg skal få noe problem å dimme, men jeg kommer nok heller ikke til å gjøre det med mindre det er nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...