Gå til innhold

Lade problemer med hp pavilion dv 6240

1915

Anbefalte innlegg

søstra har en hp pavilion dv6240

og den har sluttet å lade. hun har i kontakten og på pcn viser det at kontakten er i og det står "lader" men den lader ikke. det står at det er 6 % på batteriet. har dratt ut strømmen mens pcn er på men da slo den seg av. har slått den av og tatt ut batteriet og brukt bare strømmen og restartet og satt i batteriet men lader fortsatt ikke. er lenge siden pcn har blitt formatert. kan det ha noe med det å gjøre at den burde formateres ? kan det hjelpe å formatere den ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
søstra har en hp pavilion dv6240

og den har sluttet å lade. hun har i kontakten og på pcn viser det at kontakten er i og det står "lader" men den lader ikke. det står at det er 6 % på batteriet. har dratt ut strømmen mens pcn er på men da slo den seg av. har slått den av og tatt ut batteriet og brukt bare strømmen og restartet og satt i batteriet men lader fortsatt ikke. er lenge siden pcn har blitt formatert. kan det ha noe med det å gjøre at den burde formateres ? kan det hjelpe å formatere den ?

Prøv og se om hun har en lader som er lik noen andre sin. Om det går da må du skaffe enn ny lader. Eller så må du formatere den.

Lenke til kommentar

har prøvd annen lader. men hjalp ikke.

og har et til problem. skjermkortet blir sykt varmt. ligger mellom 70-100 grader. det er alt for varmt.

og har prøvd å skrue sund pcn for å gjøre rein vifta. men fikk det ikke til.

skjermkortet er et nvidiga geforce 6150

Endret av hahaa
Lenke til kommentar

Formatteringen hjelper ikke på ladeproblemet.

Formatteringen vil neppe hjelpe på temperaturproblemt (som sikkert trigger bluescreen).

Regner med at med formattering mener å legge inn operativsystemet på nytt på en ren harddisk.

Husk at etter å ha lgt operativsystemet på nytt mu også legge inn drivere til hovedkortet og få inn alle oppdateringer til operativsystemet.

Lenke til kommentar

jeg er ikke retard heller da. jeg vet hva jeg holder på med. hadde jeg ikke vist det hadde jeg spurt. anyway. den er formatert. IKKE hurtigformatert. men den er formatert og lagt in xp pro sp2 på nytt på en clean harddisk. jeg installerte alle driverne og et virusprogram. kobla til nettet og oppdaterte. lade problemet og problemet med at skjermkortet er varmt er der enda. noen som vet så HJELP ?

takker for svar

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...