plitter Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Hei, Lurer på om noen har koblet seg opp på eit eller anna universitets/høgskule trådløse nettverk med ein Nokia telefon, og i så fall korleis dei fekk det til. Har Nokia N85 og har lasta ned mobile vpn fra nokiabusiness, men får feiler som: Error: Unspecified error, source 'Acu',error code -5120, state code 6 og Error: Unspecified error, source 'Acu',error code -102020, state code 6 All hjelp blir satt stor pris på Endret 14. april 2009 av plitter Lenke til kommentar
genser Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Med min E71 var det bare å søke opp nettverket og koble til. Har sett at bl.a. UiO stiller strengere krav enn som så. Sjekk IT-siden til din høyskole/universitet. En IT-avdeling med respekt for seg selv har, om nødvendig, egen guide til S60. Med min E71 var det bare å søke opp nettverket og koble til. Har sett at bl.a. UiO stiller strengere krav enn som så. Sjekk IT-siden til din høyskole/universitet. En IT-avdeling med respekt for seg selv har, om nødvendig, egen guide til S60. Lenke til kommentar
plitter Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Er ved universitet i Bergen, men har ikkje funne noen veiledning for oppkobling med S60.... det er eit åpent nettverk, men du må skrive inn brukernavn og passord når du skal begynne å søke på nettet. Men denne popupen kjem aldri opp for meg.... Det var derfor eg prøvde å koble opp med VPN, men får ikkje synkronisert med policy serveren.... Må gjerne si om eg er fullstendig på viddene:) Lenke til kommentar
Tubamann Skrevet 15. april 2009 Del Skrevet 15. april 2009 Nå må du huske at UiB bruker PPTP som VPN-protokoll. Et program som støtter dette er f.eks. symVPN, du kan jo laste ned prøveutgave og se om det virker. Ellers koster det ca €30, men jeg fant ikke så mye annet. Du kan jo se. Nokia Mobile VPN-programmet støtter ikke PPTP, så det er nok det som er problemet her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå