-trygve Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (For de som ikke er helt stø i kyrilliske bokstaver kan tittelen transkriberes til Demerdzhi) Fjellet er allerede med i aprilfesten min, men jeg kom tilbake med så mange bilder jeg var fornøyd med at jeg vil vise frem litt flere. Brennvidde: Normal Blender: f/8 Lukkertid: 1/125s - 1/250s ISO: 100 Lenke til kommentar
sollie Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Det siste bilde ble min umiddelbare favoritt, fine farger og former på moder jord. Et bilde jeg skulle likt å ha tatt selv.. De andre ble kanskje litt fargesvake/utvasket. Lenke til kommentar
Phaser_ Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Er enig att det siste bildet var best. Fine linjer og farger. Hadde det ikke vært for bergknausene hadde dette vært perfekt. (ying og yang delt bilde) Ellers var det veldig spesielle fjellformasjoner på de andre bildene. Men bildene blir bare vanlige feriebilder. Her var det sikkert mange muligheter du kunne ha utnyttet langt bedre. Tettere innpå for eks. Endret 14. april 2009 av Phaser_ Lenke til kommentar
kaian Skrevet 14. april 2009 Rapporter Del Skrevet 14. april 2009 Spennende motiver og gode perspektiver. Lyset er brutalt (midt på dagen?) på flere, men det tredje og det siste ser ut til å være tatt i litt heldigere lys enn de andre. Likte spesielt det siste bildet for min del, fin komposisjon. Lenke til kommentar
Aak1 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Alle bildene dine behøver mer kontrast og farger. Det blir for flatt og monotont. Lenke til kommentar
-trygve Skrevet 15. april 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Takk for nyttig kritikk! Det er riktig at bildene er tatt litt for midt på dagen, men jeg burde nok også bli flinkere til å etterbehandle bildene riktig for å få det beste ut av dem. Hvor bra jeg har utnyttet mulighetene kan nok diskuteres. Jeg tok også bilder nærmere innpå, men valgte å ikke ta med noen av de her. Det er mulig at en vidvinkel kunne gitt mer spennende nærbilder enn de jeg tok, men for tiden begrenser jeg meg til å bruke et objektiv med fast brennvidde. (Jeg merker at jeg tenker meg mye mer om når jeg komponerer bilder med det enn med et zoom-objektiv, så jeg tror det er en nyttig øvelse). Trygve Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. april 2009 Rapporter Del Skrevet 15. april 2009 Du skal ikke være for sikker at en vidvinkel ville gjort det noe enklere. Men det hadde vært verdt det å vente il ettermiddagen når lyset er bedre. Et polariseringsfilter kan også være nyttig. Jeg tror du kanha nytte av å lære deg mer bildebehandling; det er nok en del du kan hente ut av bildene dine. Bilde #5 er det beste her, men jeg tror at #2 og #3 har noe i seg som du kan få frem med litt etterbehandling. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå