Khaffner Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Hei! Når Ubuntu 9.04 kommer ut ferdig tenkte jeg å ta en fresh install av 64-bits desktop. Jeg vet at mange programmer som er støttet i 32-bit ikke er støttet i 64-bit og angående dette har jeg følgende spørsmål: Finnes det et program der ute som sjekker gjennom alle programer på pc-en og finner ut om de er kompatible med 64-bit? Ett spørsmål til: Jeg vil beholde skrivebordet, instillingene og AWN slik det er nå. Hvilke mapper tar jeg med meg over til 64-bit installen? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det er svært få Linuxprogrammer som ikke støtter 64-bit, for det meste fordi kildekoden er åpen og porteringen dermed er veldig enkel. Noen drivere og plugins (tidligere var Flash spesielt kjent for dette) kjører fremdeles 32-bit, og du må kanskje fikle litt for å få det til, men med litt hjelp fra våre gode venner på ubuntuforums.org tror jeg du skal klare deg fint Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Flott, og hva med det andre spørsmålet mitt? home og /etc? Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 I hvert fall /home. Jeg ville tatt backup av /etc og så prøvd meg frem ved å kopiere over så få filer som mulig fra 32-bit versjonen. Du vet aldri når det er et program som er helt annerledes. Husk at du ikke bare bytter fra 32 til 64, men du bytter fra 8.10 (antar jeg) til 9.04, så mange programmer kan ha byttet konfigurasjonsformat osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå