wûst Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Jepp, når jeg trykker på på-knappen vil ikke pcen boote, først ser jeg Acer-logoen, så blir det svart og det kommer opp en tekst som ikke pleier å være der; "No bootable device -- insert boot disk and press any key". Halp? Acer aspire 5720 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Har du formatert eller ødelagt harddisken, eller tuklet i BIOS? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du må nok sette inn OS CD-en og formatere... Lenke til kommentar
wûst Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 (endret) Har ikke tuklet i BIOS eller formatert, harddsiken KAN ha blitt ødelagt etter at jeg har lent meg på pcen med albuene, men den så grei ut. edit; Arne, hvilken CD? Det var installert Vista på pcen da jeg kjøpte den, fikk ikke med en ekstra CD... Endret 14. april 2009 av Sattern Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det ser ut som harddisken er ødelagt eller har blitt korrupt. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Arne, hvilken CD? Det var installert Vista på pcen da jeg kjøpte den, fikk ikke med en ekstra CD... Da måtte du vell tatt sikkerhetskopi av Operativ systemet når du fikk den. Er det ikke det man må gjøre for å få formatert pcen når OS er forhondsinstallert? Tror ivertfall det Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Nei, det er meningen at du skal beholde operativsystemet og levere den på service når du vil formatere til samme operativsystem eller eventuellt bruke serialen du fikk påklistret på bunnen av laptopen. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Hva gjør jeg nå? Lenke til kommentar
trrunde Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 send inn til acer. Kan virke som kanskje du har fått defekt disk. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Det kan hende det er relativt enkelt å fikse - dersom du vet hva du gjør ... Men føler du deg usikker, så er det - som med det meste - kanskje best å overlate det til fagfolk. Lenke til kommentar
wûst Skrevet 14. april 2009 Forfatter Del Skrevet 14. april 2009 Pcen er ikke akkurat ny, kjøpt mai 2006, så at disken er defekt har kommet med årene i så fall. Jeg har dessverre ikke behandlet den som en pc skal heller. Takk for svar, da sender jeg den til elprice igjen så de får fiksa den. (for 2/3 gang nå...) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå