WD40 Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Dag 1: Triceps Pushdown, Triceps Extension Skuldre Sidehev, Hantelpress Nakke Shrugs Bryst Benkpress, Pec-Dec Mage Rope crunches, Crunches Dag 2: Bein Knebøy, Beinpress Legger Stående tåhev, sittende tåhev Rygg Nedtrekk, Rygghev Biceps Hantelcurl, Scottcurl med kabel Dag 3: Jogge Dag 4: Triceps Dips, Hantel kickback Skuldre Arnold press, fronthev Nakke Shrugs Bryst Flyes, skråbenk Mage Beinhev Dag 5: Bein Beinspark, Liggende lårcurl Legger Stående tåhev, Sittende tåhev Rygg Foroverbøyd roing, Sittende kabelroing Biceps Konsentrasjonscurl, Bicepscurl EZ Dag 6 og 7: Fri Lenke til kommentar
Ingar Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Du har ikke kunnskapene som trengs for å lage et eget program. Se nybegynnertråden (sticky) for gode programforslag. Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Programdesign krever at du kan litt teori om hvordan ting gjøres, så jeg vil først og fremst anbefale å ikke prøve å finne opp hjulet på nytt og heller følge et utprøvd treningsopplegg som RYP, Stronglifts eller Westside Disse fungerer meget bra og gir god fremgang, og hva man enn måtte finne på å lage selv vil mest sannsynlig fungere dårligere for en nybegynner, sånn er det med den saken Det du har gjort er egentlig bare å skrive hvilke øvelser du gjør, ikke sett, reps, hvileperioder og slikt, men de groveste feilene jeg ser er: - Ingen markløft (sett at du ikke har noen god grunn for å ikke gjøre øvelsen) - For lite hoftedominante øvelser - For lite bang for the buck øvelser Hvorfor ikke kjøre knebøy begge dagene i stedet for benspark? - Ulogisk øvelsesrekkefølge på dag 1 og dag 4. Det bør se slik ut: Bryst Skuldre Triceps Nakke Mage Hvorfor det? Jo, så fremt du ikke er veldig triceps- og skulderdominant er triceps og skuldrene svakere enn bryst. Sliter du ut triceps før du trener bryst får ikke brystet kjørt seg fordi triceps slites først ut i benkpress. Samme gjelder skulderpress. Du bruker triceps i skulderpress, og derfor tar du isolasjon til slutt. Tommelfingerregelen er baseøvelser først, isolasjon sist. Dog finnes det unntak hvis man vil prioritere noe annet eller gjøre pre-exhaust, men jeg antar du er nybegynner så det er ikke nødvendig å ta for seg Men som nevnt anbefaler jeg å trene et av programmene i Veiledning for nybegynnere. De er satt opp av profesjonelle coacher, og garanterer fremgang dersom man følger dem rett. Jeg ser du vil ha 4 styrkeøkter i uka, og da kan du vurdere Westside 4 skinny bastards. Du har mange valgmuligheter når det kommer til øvelser, så du kan skreddersy oppsettet sånn det passer deg. PDF finner du i veiledning for nybegynnere Lenke til kommentar
Eloise Skrevet 14. april 2009 Del Skrevet 14. april 2009 Synes det er litt rar treningsprogram jeg Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 16. april 2009 Del Skrevet 16. april 2009 Enig med awkward! Flere haddeøvelser kunne virkelig gjort seg. Et eksempel som er tidsbesparende og trolig gir deg bedre fremgang er å slå sammen f.eks: Triceps Pushdown, Triceps Extension Skuldre Sidehev, Hantelpress Til: Smalbenk og hantelpress, du får da trent både triceps og skuldre på begge øvelsene. Ha med ei god trekkøvelse eller 2 i tilleg og du får bra stimuli på baksiden og, ikke bare forsiden og midta slik du legger det opp nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå